Då har man varit på älgjakt då!

Jepp, det var ju riktigt spännande det där. Att vara ute i skogen och jaga älg. Skulle mer än gärna följa med igen. Tog en del bilder under mitt äventyr. Har lagt ut dem på Facebook för de som vill se. Möjligt att det även kommer publiceras vissa utvalda bilder här på bloggen. Men inte nu. Här inga bilder i telefonen sörrni.

Christer som jag var med ut i skogen fick inte skjuta nåt men vid passet inte långt från oss sköts en tjur. Ja den var väl inte fager direkt, men vilken älg är det?! Vi gick upp och kollade på bytet. Fick slita lite på vägen dit, skulle uppför ett berg. Ja, vi tog det inte i ett svep utan tog paus lite här och där :)

När jag sedan kom hem vid 13-tiden var jag såå trött. Tänk vad frisk luft kan göra... Hade lite tur för vid fyra-tiden tog sig Bella en lur. Och det gjorde jag med då.

Idag kom äntligen skorna som mormor köpt åt Izabella. Tyvärr somnade hon för natten innan hon hann prova dem. Så gissa om jag ser fram emot morgondagen?!

Nu ikväll här jag skrivit det mesta av älgjakts-reportaget. Lika bra det för imorgon fm ska jag ut på nya uppdrag. Då ska jag skriva om Lakene Gård, inte långt härifrån! Många strängar på min lyra nu. Men det är bara kul.
Published with Blogger-droid v1.6.0

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador