Vi klarade det!

Ja nu år det klart. Elvis och jag får vara med på tävlingslydnadskursen. Start år 30 november. Vi gjorde inträdesprovet igår. Inkallningen gick sådär men både platsen och linförigheten gick bra. Kan inte annat än känna mig nöjd. Nu ska vi på allvar träna inför tävling och få bukt med Elvis ständiga nosade. Instruktör på kursen år duktiga Daniela Balan.

Idag har jag varit och intervjuat Lisbeth och hennes man på Ullbutik i Råda. Får skriva imorgon kväll efter att Izabella somnat. Ska även skriva om Woodlooks hundpensionat denna vecka. Det blir för Torsby kommun det. Kul! Först hade jag inte tänkt att göra två reportage även denna vecka, men... Det har varit inbrott på Länstidningen Värmlandsbygden så de har det en aning rörigt. Så det är klart man vill hjälpa till med det man kan!

Idag har jag haft besök av Petra och hennes goa hund Loke. Elvis och Loke busade så det stod härliga till. Kul att se att de går så bra ihop och leker på samma våglängd. Vi människor hade också kul. Gottade oss med äppelpaj m vaniljsås. Yummy!!!

Nu är det dags att sova. Är ju en dag imöra med som det så fint heter. Go natt alla vänner!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador