Jag har en underbar häst

Igår var jag och red lektion för Ulrika Fröding. Bättre instruktör får man leta efter. Så positiv och duktig. Stor eloge till henne.
Jag som har tyckt att Freyr gått som en kratta den sista tiden. Har inte tyckt att något har fungerat. Men... Så rider man kurs och så sitter allt bara där. Vilken känsla det var! Vill också tacka underbara Annica för att hon följde med och hjälpte mig och höll mig sällskap. Tack!

Nu är jag riktigt ridsugen och ser med glädje fram emot nästa ridpass. Ska försöka få igång en något överviktig Freyr här nu i höst. Har blivit lite lite med ridning det sista året, men det är ju inte så konstigt.

Hela familjen hann med ett besök hos Daniels farmor tillika Bellas gammelfarmor igår. Hon blev så glad när vi kom, som alltid. Efter det åkte jag till mormor med Izabella. Jag skulle ju på kurs med kusen. Så Bella fick senare på kvällen följa med på motorklubbens styrelsemöte. Vad hon tyckte om det vet jag inte, hehe. Hoppas hon inte sabbade mötet allt för mycket. Klockan var ganska mycket när jag hämtade henne där och då sov vårt lilla hjärta redan. Var bara att lägga henne i sängen när jag kom hem. Hon vaknade inte ens! Duktiga pigan :)

På söndagsförmiddagen fick jag oväntat besök. Det var fam Hedlund som dök upp oanmälda. Sånt gillar jag. Fick en trevlig pratstund och bjöd på kaffe. Izabella var på strålande humör och mumsade glatt på Mariekex! Daniel var tyvärr inte hemma, han drog iväg på morgonen redan.

I lördags var vi till Munkfors och kollade på folkrace. Daniel hjälpte till och jag, Bella och Elvis var åskådare. Kul att få se lite bilåka. Sebastian Eriksson som tävlar för HMK vann såklart. Han verkar oslagbar den killen. Grattis, det är bara att ta av hatten.

Ja det var väl helgen i det stora hela...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador