60-årskalas

Ja nu är kära mor firad ordentligt. En trevlig tillställning i goda vänners lag. Här kommer lite bilder från lördagskvällen då vi samlades på Ettan!

DSC_0104
Mitt i maten. En pigg och glad 60-åring. Världens bästa mamma också!


DSC_0094
Släkt och vänner samlade i vardagsrummet.


 DSC_0095
Fryksdalingar som pratar.


DSC_0096
Robert Larsson (granne) och Daniel.

 DSC_0097
Munnen full med mat. Gott var det!


DSC_0098
Carola är sugen på lite brie-tårta.


I present av Annika, Mats, Ingegerd, Stefan, Daniel, jag och lilla Izabella fick mamma en resa till Dalhalla. Där ska hon se Rhapsody In Rock. Hoppas det blir en trevlig tillställning.

Igår var det en lite körig dag för mej. Började lugnt och bra men sen körde det ihop sej lite. Tur att man har en underbar mamma och en riktig vän som hjälper en. Tusen tack Annica för att du körde världens bästa Freyr till stallet!

Vid lunch åkte jag upp till stallet. Jag och Annica skulle fixa lite med hagarna innan färden skulle gå mot Sörby. Freyr hade inbokat ett möte med Mirja, en equiterapeut som det så fint heter. Så långt var allt bra. Tyvärr var Mirja försenad och Freyr hade fått andra tiden. Så det blev till att vänta... Och jag som skulle vara på Koppartorpet för att göra reportage. De hade visafton där igår. Till slut var Mirja klar med Freyr och vi åkte snabbt hemåt. Insåg ganska snart att jag inte skulle hinna ända till Gumma med Freyr för att sen tillbaka till Hagfors. Annica var snäll nog att ta Freyr i transporten  och mamma mötte upp mej i Hagfors för en kort biltur till Koppartorpet. Hann med att ta några bilder innan vistolkaren Per Sörman tackade för sej. Reportaget är skrivet (i natt) och inlämnat! Puh. Det ordnade sej till slut. Tack vare hjälp från nära och kära. Ni är guld värda!

Idag ska Izabella och jag till TorsbyBadet. Dags för babysim! Tyvärr följer inte Sara och Colin med så vi får åka själva. För första gången. Sara med bihang är i Schweiz och hälsar på sin släkt. Hoppas de har det bra där nere.

Hihi, Bella är helt utslagen. Ligger och sover i babysittern. En stoor portion majspuré har hon glufsat i sej. Provade att ge henne vatten i flaska till maten för första gången. Det gillade hon. Var inga som helst problem. Som efterrätt fick hon naturligtvis bröstmjölk, som vanligt.

Här kommer lite bilder på sockertoppen/lilla hjärtat/solstrålen. Kärt barn har många namn. Är det inte så?!

DSC_0035
Elvis vakar över lillasyster!


 DSC_0105
Nu får ni vara med....


DSC_0109
... för jag ska göra en rullning!


 DSC_0110
Nja, det gick inte helt som det var tänkt. Slagsida!


DSC_0002
Goa Bella! En riktig spjuver är vad hon är.



 DSC_0009
Tror min fadder Annika att hon är rolig nu eller?! 

DSC_0005
Ja, det är bäst att dra på smilbanden! Vill inte göra henne besviken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador