Nu har vi flyttat

Har haft fullt upp med att flytta. Oj, vad grejer man har. Vi som trodde att det där med att flytta, det gör vi i ett nafs när vi har så litet hus. Å litet hus betyder väl lite med grejer?! Trodde vi ja...
Nu har i alla fall lasset gått och vi trivs bra här i Råda. Huset är jättefint och fräscht. Får väl gå runt och ta kort så ni får se hur det ser ut. Elvis trivs bra här. Kan springa lös på gården utan att man behöver passa honom. Det är nämligen staket runt om. Kan det bli bättre? Nope. När Izabella sen börjar springa runt är det ju också bra att ha staket. Vi bor ju ganska nära Klarälven och det är inget litet stup ner till älven. Nej, där vill jag inte ha en unge ramlandes nerför.

Måste passa på att tacka alla de som hjälpt oss med att flytta. Ni är guld värda! En extra kram till moster Annika som tappert städade vårt gamla hus. En hel dag slet hon.
Nu önskar vi Johan lycka till där.

Mamma fyllde ju 60 år i tisdags också. Det har jag inte heller skrivit om. Skäms på mej. Världens bästaste och goaste mamma. Ja, förutom jag då, hihi.
Annika, jag och Izabella åkte till Ettan tidigt på tisdags-morgonen för att gratta mamma. Gissa om hon blev tagen på sängen?! Kaffe, smörgås och tårta fick hon. Å naturligtvis en present. En stor fin kruka med blommor i som hon ska ha ute. Jättefin!

Igår, torsdag, var mitt reportage om Torfolk Gård med i VärmlandsBygden. Tror jag i alla fall. Har inte fått möjlighet att kolla i tidningen. Förhoppningsvis behöver jag inte skämmas för jobbet. Den här veckan ska jag skriva om Koppartorpet och deras arrangemang. Men det blir lite bråttom. De har en visafton på söndag som jag tänkte gå på och skriva om. Då är det deadline på måndag morgon. Håll tummarna för att det går bra!
Egentligen skulle jag skriva om en klimatobservatör den här veckan (publicering nästa vecka alltså). Men jag ändrade mej i sista stund. Var ändock och hälsade på Lena Simonsson i Gustavsfors.  Så jag ska skriva artikeln idag hade jag tänkt. Den artikeln blir alltså förskjuten en vecka från det jag först tänkt mej. Lika bra att skriva så fort som möjligt, annars kan hända att man glömmer bort lite av det de sagt. Har skrivit anteckningar förstås men ändå.

I måndags var Bella och jag till Sara och Colin och hälsade på. Ja Elvis var också med. Det var inget babysim i måndags men vi bestämde oss för att träffas och ta en fika och sen promenad istället. De bor så fint Sara och Pär. Vid Rådasjön. Så Elvis passade på att bada efter promenaden. Han simmade faktiskt två tag! Gissa om matte är stolt :) När det blir lite varmare i vattnet ska jag följa med honom ut. Då ska han simma mera, vänta ni  och se! För tollaren är ju inte rädd för vatten, det är bara det där med själva simningen som inte Elvis har förstått än.

Nej, dags att packa upp ännu en låda. Just nu går diskmaskinen för fullt. Diskar allt porslin innan jag ställer in det i skåpen. Lika så bra det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador