Freyr är en riktig piggelin

Var till stallet igår kväll. Tog det lite senare då det var så himla  varmt mitt på dagen. Bella lämnade jag hos mormor och morfar så det var bara jag och Elvis i bilen på väg upp till stallet. Allt var finfint med Freyr-gubben. Eftersom inte Bella var med paStallet 2010-05-22 061ssade jag på att rida ut en tur. Gissa vem som blev galen av glädje?! Nja, inte Freyr utan Elvis Tollare förstås! Ja Freyr blev nog glad han med för han var hur pigg som helst under hela ridturen. Å bra gick han också!!! Var så lycklig när jag kom tillbaka. Framåt häst med taktfast tölt och till och med helt ok ökad tölt! Me like!

Besvikelsen i mitt liv är stor. Det verkar tyvärr som om lilla Izabella tycker om bananer. Mormor bjöd henne på det igår kväll. Mumsade i sej en hel del till mitt stora förtret. Jag tänker inte ge ungen banan, det får någon annan göra i så fall. Det kan ju hända att Izabella blir allergisk av bananerna också eller helt enkelt börjar spy bara av dess åsyn. Det vet man inte. Jag hoppas!

Dopet närmar sej med stormsteg. Börjar bli bråttom med att fixa allt. Ska försöka få kontakt med vaktmästaren vid kyrkan så jag kan få se hur det ser ut i församlingshemmet. Så vi vet hur vi ska duka etc. Ska kolla om det är ok att vi dukar och gör i ordning redan på lördag em/kväll. Är så skönt att ha det fixat dopdagen. Blir ju lite bråttom med allt annars. Puh, jag börjar bli lite nervös...Till höger kan ni se den dopklänning som Bella kommer att ha på söndag. Vi har provat den och hon är gudomligt söt i den. Frågan är om jag orkar hålla tårarna borta på söndag?! Jag vet två som inte kan det i alla fall...

Nej, här går det inte att sitta hela förmiddagen. Izabella ska bada och så måste jag ringa till kyrkvaktmästaren. Tjingeling!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador