Tillbaka i högerstolen

DSC_0008Nu har jag äntligen åkt rally igen. I lördags var vi till Laxå och tävlade jag och Daniel Johansson. Det var 31 st startande i klassen och vi slutade på en 5:e plats. Fick en pokal med hem också!
Jättebra tycker jag. Gick fint med noterna, tappade inte bort mej en enda gång. Var bara lite tidig en gång och sen en annan. Men det redde jag upp ganska snabbt. Nästa tävling blir 10 juli i Nyköping.

Bella var förstås med på rally och skötte sej exemplariskt. Ja annat kan jag inte säga. Mormor och morfar var med och passade Bella och hjälpte till under servicen.  


Nu har jag kommit på den lille gynnaren. Jag har i flera dagar inte förstått varför handduken som ligger i skötbädden som ligger på golvet (ÄN!) har flyttat sej. Nu har jag svaret. Familjens röda tollare ligger i skötbädden! Han ligger väl där och passar Bella kan jag tro för bädden är ju i hennes rum. Jojomän, där ligger han och gottar sej. Jag tyckte jag tog kort på honom med mobilen men när jag kollade förut så fanns där ingen bild. Typiskt!

Senare idag ska jag till Ekshärad för att göra intervjuer inför nästa veckas reportage. Ja alltså, tidningen kommer ut nästa torsdag men jag har deadline redan på fredag. Eller måndag i absolut sista stund. Ska denna vecka skriva om hembygdsföreningen i Ekshärad som varit i blåsväder men som nu är på väg tillbaka med ansiktet ovanför vattenytan. Förra veckan skrev jag om en Lena som är klimatobservatör uppe i Gustavsfors. Det är kul att skriva. Och jag tycker det går något lättare för varje reportage jag gör. Det är väl bara att kämpa på!

Elvis har blivit lite bättre på att apportera. Det måste jag ju bara få tala om. Jag kastar Tuppen ut på gräsmatta och han kommer tillbaka med honom och lämnar den i min hand. Perfa! Nästa steg blir att jag ska prova med en dummy. Får väl se hur det kommer att gå. Kanske dags att ta fram den där måsen som ligger i frysen?!

Daniel, jag och Izabella har badat bubbelbadkar. Det gjorde vi i fredags. Bella tyckte det var toppen. Skrattade hela tiden när jag hissade henne upp och ner i vattnet. Goa tjejen! Elvis verkade vara lite sur för att han inte fick vara med... Hela tiden smög han sej in i budrummet och försökte sno Bellas badleksaker. Elvis, han är allt en liten specialare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador