Snart dags för dop

Igår kom prästen som ska döpa Izabella hem till oss. Pratade igenom hela ceremonin och kom fram till vilka psalmer som ska sjungas. Sen ska jag läsa en kort föräldrabön och moster Annika som blir fadder ska läsa en jättefin dikt. Mats, so också blir fadder ska hälla upp dopvattnet. Daniel han ska tända dopljuset. Och en av mina bästa vänner Louise ska sjunga en sång som hon själv har skrivit. Den är underbart fin! Heter Lilla mysterium.
Hoppas nu att det blir hyffsat väder på söndag då dopet är. På lördag ska det inte bli fint alls enligt SMHI, men bättre på söndag. Till och med solchanser. Det hoppas vi innerligt på! 

Petra kom på besök igår. Med sig hade hon sin blandis Loke. En skön grabb på tre år. Elvis och Loke busade och höll på hela tiden. Fattar inte att de orkar. Men det är bra för dem, ja att de får röra på sej! Loke är lite kraftig om jag säger så. Elvis har ju inte alls det problemet.
Det var trevligt med sällskap i går eftermiddag. Vi fikade och pratade en massa. När Petra sen åkte hem blev det så tyst och tomt i huset. Jag kan vänja mej vid att få besök en gång varje dag!

Izabella, jag och Elvis tog en promenad till Åhströms (ICA i Råda) och tillbaka. Var tvungna att köpa Bregott. Satte på Elvis klövjeväskan när vi gick. Det funkade bra. Han fick bära smöret och en godispåse hem. Tror han tyckte det var kul. Särskilt när vi stannade till på hemvägen vid Anna och Lollo. Där blev det mer bus med schappen Java och hennes grannkompis labben Dansa.

Kommentarer

Anna sa…
Ja kul hade de när de sprang runt alla 3. Det var härligt att se att de kunde leka tillsammans utan minsta problem :-)
Ja visst var det det! Å jag blev glad att Dansa sa ifrån när Elvis blev för närgången. Äntligen en dam med riktigt riv i, hihi.
Det får bli fler gånger!

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador