Gott Nytt År

Ja nu var det ett tag sen jag skrev på bloggen. Vi har haft lite dataproblem här hemma. Har nämligen försökt få igång min dator med internet och det var inte det lättaste. Men nu funkar det gudskelov!
Har en del bilder som jag tagit tidigare och som jag tänkte lägga upp. Det blir dock inte just nu.
Julen har varit bra. Tomten kom till mig även iår :) Å många klappar fick jag oxå. Tack! På julafton var vi först hos svärfar och åt lite och delade ut klappar. Senare på kvällen åkte vi till Annika och Mats, min moster och hennes man, som bor i Ransbysätter, Lysvik.

Men igår var det som sagt var nyårsafton! Vi var hemma och hade lite vänner på besök. Eller släktingar är nog ett bättre uttryck. Åt potatisgratäng och kycklinggryta smaksatt m oregano. Jättegott. Till efterrätt hade jag gjort en ananaspaj, det var skarpa order från Eric, Daniels yngsta bror. Kvällen förflöt lugnt och vid tolvslaget skålade vi och sköt raketer. Elvis brydde sig inte ett dugg om alla smällare och raketer. Otroligt skönt, inge skotträdd hund alltså. Blev ganska sent innan vi kom i säg, närmare sex på morgonen tror jag. Så hör nu och häpna. Jag sov till nästan två på eftermiddan idag!!! Har väl aldrig hänt tidigare.
Nu ska jag gå ner och ta reda på alla glas, tallrikar och diverse efter nattens partaj.

Kommentarer

Anonym sa…
Så underbart att du fick internet att fungera! Vad var det som behövdes? En hammare eller en burk vaselin? Hi hi!
Här går det inte heller i många knop. Vi sov också länge idag... Men det är ju så när man har semester!
Ha det så skönt idag!

Louise
Hej!
Ja visst är det underbart att få njuta av semestern! En annan är ju ledig jämt så det är inte så njutningsfullt då. Vi gick in på telias hemsida och laddade ner ett annat program att öppna internet i. Då gick det på en gång. Finemang :)
Ha det bäst och hälsa sambon och katterna.
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador