Träning inför utställning o årets första semla!

I söndags var jag och Elvis åter iväg på träning. Anna m Casper, Susan med Myra och Monica med Älva var på plats. Elvis behöver en hel del social träning inför utställningen. Sen fick jag även lite tips om hur jag ska visa och ställa honom i ringen. Nyttigt!

I måndags gick jag upp redan före klockan sex. Jag skulle vara hos tandläkaren i Karlstad 7.30. Elvis fick följa med. När jag kom till tandläkaren säger receptionisten att min tandläkare är sjuk!!! Å jag som åkt ända från Hagfors så tidigt på morgonen. Men receptionisten säger att hon kan ta bilder och putsa tänderna. Så det fick bli så. Efter detta så åkte jag hem till min fd granne Astrid 82 år. Hon och jag var lite bundisar när jag bodde i Karlstad och vi håller fortfarande kontakten. När jag och Elvis kom dit så mötte oss en doft av nybryggt kaffe. Å se på tusan, på bänken stod det färska semlor till och med. Jag som älskar semlor! Å de var inte små kan jag lova. Smällde i mig hela bullen. Men jag fick kämpa lite :) När klockan sedan blev tio tackade jag för mig och sedan åkte jag å hämtade min kompis Marie. Hon hade lovat följa med mig till hundshoppen för att köpa utställningskoppel och reflexväst. Men tiden går fort när man har kul. Så vips sa det så var klockan 11 och jag var tvungen att styra kosan mot Hagfors igen. Mamma skulle ha bilen efter lunch.

Förresten, nu är det klart, de kommer att laga Golfen. 4-5 veckor tar det innan vi får den tillbaka. Men det ordnar sig, mamma och jag delar bil. Jag brukar ta den efter lunch, då är det perfekt att åka till stallet. Sen hämtar jag henne när hon slutar jobbet på kvällen.

Idag har jag väl inte gjort något direkt intressant. Var till stallet vid lunch. Annica var där samtidigt som jag så vi hade trevligt under tiden som vi mockade.

Ska till stallet även imorgon. Å så ska jag hjälpa pappa, han ska söka ett jobb. Skickar det via e-post. Smidigt som bara den!
Nu ska jag gå ut med Elvis en sista gång. Sen är det nog sängen som gäller. Lägger mig ganska tidigt den här veckan eftersom Daniel jobbar förmiddag. Det innebär att han går upp vid tre-tiden på morgonen, lägger sig gör han mellan 21 och 22 på kvällen. Inte så roligt för mig att sitta uppe alldeles ensam, särskilt när man vet att det ligger en sju-jäkeles karl i sägen ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador