Äntligen är Mia & Klara tillbaka i rutan!

Mitt favoritprogram har äntligen kommit tillbaka. Nya härliga avsnitt med komikerparet Mia Skäringer och Klara Zimmergren. Började idag kl 20. Ni som missade det, kolla in reprisen! Min favoritkaraktär är helt klart Tabita. Är hon inte för härlig denna kedjerökande tatuerare?!

Och ni som undrar hur det gick igår på rallyt behöver inte undra längre. Jag och Daniel slutade 2:a i vår klass och 8:a totalt! Ett jätte-bra resultat. Vi är nöjda! De två första sträckorna tappade vi en hel del tid på. Sikten var hur dålig som helst. Det snöade och blåste rejält vilket gjorde det svårt att se. Lika för alla naturligtvis... På andra sträckan så gjorde vi två fadäser. Snurrade. Två gånger till och med. Som tur var orkade vi hålla oss på vägen båda gångerna. Nu ser vi fram emot tävlingen i Hudiksvall 14 februari. Känns skönt att få ha testat bilen på snö en gång innan.

Idag har jag varit på Glaumurs årsmöte i Kil, på statshotellet där. Innan mötet hölls ett föredrag om hästens tandhälsa. Var riktigt intressant. Å jisses va stora kranium hästar har. Föreläsaren hade med två stycken, en shettis- och en halvblods-skalle.
Jag behövde inte åka ensam. Ja, Elvis var med så klart. Men förutom han så hämtade jag upp Camilla och hennes mamma i Munkfors. Trevligt med sällskap i bilen. Mötet började klockan 16 och jag var hemma i Hagfors igen strax före 20. Perfekt tajming till tv-programmet jag nämnde ovan.

Kommentarer

Anonym sa…
Mia & Klara rules!
De är riktigt riktigt duktiga... Jag sitter bara med ett stort leende hela tiden.

Nu ska vi gå och knyta oss! Ha det så mysigt med dina godingar.
Kommer ni neråt nästa vecka så får du höra av dig om du vill komma och hälsa på!

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador