Lunch med polarna

Idag har jag lunchat med mina kompisar Petra och Linda. De är mina fd arbetskompisar också. Himla mysiga båda två. Vi var till Uwån Café och smaskade i oss nachotallrik. Supergott. När jag jobbade tillsammans med tjejerna här i Hagfors så brukade vi åka till Uwån å äta. Så det var lite av en nostalgitripp, hihi.

Efter lunchen åkte jag och Elvis till stallet. Mockade först och sen bar det ut på en härlig ridtur i ett vintervitt landskap. Härligt. Freyr var riktigt pigg och ville springa hela tiden. Elvis hade lite svårt att hänga med i det snabba tempot eftersom det var ganska mycket snö. Men han kämpade på bra! Duktig han är min lilla gosiga tollar-kille!

Just nu sitter jag på motorklubben. Håller på med lite förberedelser inför rallyt som går av stapeln under helgen. Värmland Runt heter tävlingen och det är en del-tävling i rallySM 2009. Imorgon ska jag och Petra sitta å hålla koll på ekipagen när de rekognoserar sträckan som Hagfors MK har ansvar för. Det är SS5 och den går av stapeln uppe vid Hagforsvallen. Ska bli riktigt kul, både imorgon och på lördag. Då på lördag, själva tävlingsdagen, ska jga och Petra sitta i en ankommande TK! Trevligt kommer vi att ha!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador