Äntligen en ridtur

Efter många dagar med rejäl kyla, var det lite bättre igår så jag kunde ta med mej Elvis ut på en liten tur med Freyr. Igår var det bara -7 grader. som kallast tror jag det har varit 22 eller 23, burr. Det var skönt att skritta genom det snövita landskapet. Å Elvis tycker det är toppen att få springa lite. Igår fick han ordentligt med motion. Först på morgonen var vi ute på prommis i 40 minuter. Sen vid lunchtid åkte vi till stallet och tog en ridtur.

På kvällen när min sambo Daniel kom hem gjorde vi porterstek. Har aldrig gjort det förut men vet att det är supergott. Mamma har lagat det en gång. Det var riktigt roligt att göra något så bastant som stek. Gissa om man kände sig vuxen?! Gott som bara den blev det också. Mina förväntningar infriades verkligen. Det var absolut inte sista gången vi gjorde porterstek inte.

Idag ska jag och Daniel och titta på när några bekanta åker bil på isen. Vet inte exakt var detta skulle vara men någonstans runt Munkfors-trakten tror jag. Hoppas det blir fartfyllt. Elvis ska följa med så jag tänkte passa på att ta en promenad där istället för att gå ut nu så här tidigt på morgonen. Skriver mer senare. Ska försöka ta nån bild från bilåkandet oxå!

Vänta förresten...! Vill bara passa på å hälsa till Louise och Stefan. Lycka till!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador