Tur till Forshaga

Igår åkte jag och Elvis till Forshaga och hälsade på min vän Marie. Hon bor i Forshaga tillsammans med sin sambo Daniel och hans son Robin. Marie har även en hund som heter Daisy. En bedårande goldentik som jag är mycket förtjust i. Hon har även en norsk skogskatt som heter Ikaros. Även han är en "liten" goding. Igår var dock inte Daisy hemma så Elvis fick nöja sig med Ikaros sällskap. Jag tror Elvis tyckte det var roligare än vad Ikaros tyckte. Men kissen var en riktig tuffing för han gick inte undan när Elvis var påflugen. Bra! Så jag tror Elvis var en smula besviken när han inte fick jaga katten. jag var desto lyckligare. Tänk om Kotten kunde va så tuff så han sa ifrån när Elvis kom. Då behövde han inte sitta nere i källaren och jama!

Tyvärr var det så himla kallt igår så vi kunde inte ta nån promenad med Elvis som vi hade tänkt. Men en liten tur på Forshaga centrum blev det ändå. Vi skulle till en djuraffär å kolla lite men den var stängd så där blev det inget! Då gjorde jag i alla fall inte av med några pengar där! Vi gick till ICA och handlade istället. Massa godis, kakor och glass. jag köpte Ben & Jerry´s-glass. Kostar ca 50 spänn!! för en halvliter. Men ack, det var det värt! Jag har gått å kikat på den där glassen länge men tyckt att den varit alltför dyr. Den sorten vi provsmakade igår hette: Cookie dough. Beskrivs så här: vaniljglass generöst blandad med oemotståndlig chocolate chip-kakdeg.
Om du vill lyxa till det riktigt en dag, köp glassen finns massor med coola smaker!
Hade även lovat Marie att hjälpa henne att bränna foton till CD-slivor. Hon hade något krångligt program som jag inte fick till det med. Men trägen vinner. Till slut så funkade det! Kändes lite bra för vi satt framför datorn säkert i tre timmar.
Jag måste ju oxå berätta att jag köpt en ny mobiltelefon. Sony Ericsson W980! Har gått å suktat efter den i över ett år så det var väl på tiden att jag slog till. Den andra har jag ju haft i 3 år nu i slutet på januari och den har krånglat länge.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador