Morgonpass i stallet

Idag åkte jag till stallet redan halv nio på morgonen. Annica är sjuk, har lunginflammation stackaren. Krya på dej Annica! Släppte ut hästarna, gav dem frukost och sen mockade jag alla tre boxarna. Elvis var med mig till stallet. Han fick sitta i bilen först, äter så himla mycket hästskit om han ska vara med när jag mockar. Men sen när jag tog ut Freyr på en ridtur fick han givetvis följa med. Vi var ute i 45 minuter. Friskt och härligt! Kanske en aning kallt åt tår och fingrar på slutet.

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa och dricker kaffe å äter praliner, hehe. Åkte hit direkt efter stallet. Mamma måste nämligen ha Audin. Hon ska åka å handla lite. Numer får vi ju dela på Audin eftersom Golfen är krockad och står på verkstan. På måndag får vi nog veta om de ska laga upp den eller om de löser in den. I vilket fall som helst blir vi utan bil. Skulle ta 4-5 veckor att laga den. PeBe bilteknik, där bilen står, hade hur mycket som helst avv göra. Typiskt!

Måste ju även berätta att igår em var jag till Anna i Råda och tränade med Elvis. Susan och hennes Myra kom aldrig... Men det gick så bra ändå. Tränade på att få Elvis att gå fint i koppel samt att ställa upp honom på ett bra sätt inför utställningen. Tycker nog att det gick bra. Anna hjälpte mig en hel del hur jag ska göra. Tack för det Anna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador