- Gråt inte syster! Elvis tröstar.

DSC00171Min hund är ju bara för go. Igår låg han och gosade en stund med Bella (se bild i föregående inlägg). Hon låg och sov så gott intill Elvis men efter en kort stund hoppas Elvis ner från soffan och lade sej på golvet istället. Tog inte många minuter förrän Bella började gråta och snabbt som ögat var Elvis tillbaka vid Bella. Den här gången lade han sitt mjuka huvud så nära Bella han bara kunde. För att trösta. Min underbara tollare!  Ja ni kan själva se på bilden här intill

Idag ska vi till BVC och väga och mäta. Sen är läkaren där samtidigt också så det är väl någon slags koll skulle jag tro. Jag ska ta upp det där med de förbaskade järndropparna. Måste ungen verkligen ha dem? Nu har jag inte gett henne några på snart en vecka och nu bajsar hon varannan dag ungefär – det börjar komma igång successivt. Äntligen! Sen tänker jag även prata med dem om hennes högra öga. Det rinner konstant ur det, mer eller mindre. Ska höra om det inte går att få några droppar eller nån salva. Annars är det tiptop med Bella Fis. Just nu ligger hon i babysittern här bredvid och småslumrar. Jag väntar på att det ska börja brinna i kaminen igen för då ska jag göra i ordning ett härligt bad åt damen. Brukar passa på att bada henne när det är varmt och skönt i vardagsrummet. Blir sånt fasligt liv när jag tar upp henne ur baljan, och vad skulle det inte bli om det inte värmde från kaminen?!

Nu är det påsk, idag är det ju skärtorsdag. Har inget större planerat under helgen förutom att mina kusiner från Strandvik kommer och hälsar på. Ska bli skitkul! Jag har inte sett dem på flera år. Lina som är tre år yngre än mej bor i Stockholm och lever loppan. Elin, hennes yngre syster, bor i Sunne med sin sambo och sin sex månaders bebis Samuel. Honom har jag aldrig sett annat än på bild så jag hoppas verkligen att han följer med! När Samuel döptes i somras så var jag och Daniel i Kroatien så vi kunde tyvärr inte vara med. Tråkigt.

Den här helgen måste jag nog börja fixa till pälsen på Elvis. Vi ska ju på utställning nästa helg. Kul det ska bli. Hoppas Bella kommer tycka det samma! Och jag hoppas verkligen hon håller sej lugn och fin, haha.  Naturligtvis ska min vapendragare Marie Nyberg med. Hon har varit med mej och Elvis på alla utställningar vi varit på. Utställningen som är inofficiell, hålls i Forshaga där Marie bor. Så vi kommer troligtvis att mötas upp på plats.
Idag ser Elvis fötter för jävliga ut, haha. Det är hår överallt. Hans öron måste jag också fixa till och så måste jag borsta av en hel del vinterpäls. Ja, där har jag en hel del att göra. Synd att det inte finns en hundtrimmare i stan, då kunde jag ha fått det fixat!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador