Nappflaska, ja tack!

Jag har flera gånger försökt få Bella att ta nappflaska men utan större framgång. Lite har hon fått i sej men det har inte varit med torra ögon. Men så idag hände det. Hon sörplade i sej alltihop utan att blinka. Gissa om jag blev paff? Minst sagt.
Men det är jättebra för då vet jag att jag kan vara borta längre stunder utan att hon hungrar ihjäl. Finns det bara lite bröstmjölk i kylen så reder hon sej. Då är det bara för pappa eller nån annan att mata. Blir ju perfekt sen i sommar när jag ska åka rally också. Då måste vi ta nappflaskan till hjälp.

Har varit till stallet idag. Mockat, gett hästarna lunch och pratat med Annica. Stunderna i stallet längtar jag efter. Det är så lugnt och behagligt att vara där. Å Freyrs mjuka mule och förstående blick inte att förglömma. Den hästen är verkligen något utöver det vanliga. Nu har han börjat fälla vinterpäls, eller ja han har hållit på med det ett tag, och man börjar se hans fina exteriör igen. Innan, i full vinterkostym, såg han mest ut som en svart mammut, haha.

Daniel och jag har så smått börjat att planera Izabellas dop. Vi har kollat lite på datum och 19 juni skulle funka. Det är helgen före midsommar. Hoppas nu bara att prästen kan då också.
Dopklänningen kommer med största sannolikhet att vara i linnetyg. Det är fint. Har några klänningar som jag väljer mellan så jag vet på ett ungefär hur jag vill att den ska se ut. Gammelmoster ska stå för finansieringen av klänningen. Tack Annika!

Nu har Bella bestämt att jag inte får skriva mer. Hon ligger i babysittern och protesterar vilt. Bäst att göra som hon vill. Ge henne full uppmärksamhet. Hej!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador