Förlåt Elvis. Jag är ett klantarsel!

Var på utställning med Elvis igår. Jag är både jättenöjd och jättebesviken. Nöjd som bara den för att Elvis skötte sej utmärkt. Besviken på mej för att jag förstörde hela dagen... Hur kan man missa grupp-finalen om man lyckats ta sej dit? Jo man sätter hunden i bilen och sen går man själv och fikar och ammar! Det gjorde jag i alla fall. Fy faan. Det finns inte ord hur dum jag känner mej. Men men, ingen idé att gräma sej över detta utan nu är det bara att lägga det bakom sej och blicka framåt. Är ju utställning igen nästa helg :) Hoppas bara Elvis är lika duktig då.

HPElvis var ensam vuxen hane bland tollarna så han gick ju automatiskt  vidare till bäst i rasen. Han fick ett HP i första omgången i alla fall och det bådade gott! Tiken han mötte sen var 4 år och jag  visste att hon fått cert och reserv-cacib på officiell utställning tidigare. Så det var inget dåligt motstånd. Spännande! Elvis tog hem titeln BIR och skulle sen vara med BIRi grupp-finalen. Den jag såg till att han missade :(
Men vi fick åka hem med två fina rosetter.

Kritiken löd så här: Stilig unghane av god typ. Vackert huvud och uttryck. Bra bett och tänder. Bra kropp för åldern. Goda vinklar och mycket goda rörelser.
Domare: Gisela Balz

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador