Nyklippt

Inte en dag för tidigt är det att jag har fått håret klippt. Det var riktigt risigt och slitet. En kompis till Petra klippte mej igår för en bra och billig peng. Petras hud Loke och Elvis lekte under tiden som jag blev klippt. Herregud som de höll på, att de bara orkar?!

I söndags var jag till stallet och red. Elvis fick inte följa med. Inte Bella heller. Daniel var hemma och hade hand om de två. De passade på att ta en långpromenad i det fina vädret. 
Gissa om jag tyckte det var underbart roligt att rida?! Freyr uppskattade turen han med. Men oj så pigg han var. Fick tölta sidvärtes hela tiden, annars ökade han tempot direkt. Å det vet jag hur det brukar sluta. Med förskräckelse!

Elvis har börjat ta sej friheter. Han går av gården så fort man tar ögonen av honom. Han känner sej väl en aning understimulerad ibland och tar saken i egna händer. Precis som bara en tollare kan. Kan inte klandra jycken, har faktiskt inte tränat så mycket med honom den sista tiden. Måste nog ändra på det för han kommer inte när man ropar på honom heller. Han skiter totalt i vad man säger. Lite trots-ålder relaterat är det nog dock. Men det blir ju inte bättre av att man inte befäster sitt ledarskap.

Nu ska jag försöka få på mej och Bella lite kläder. Tänkte passa på att ta en promenad i det fina vårvädret. Elvis får givetvis följa med!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador