Promenad och massage

Bella, jag och Elvis tog en promenad till mormors jobb igår. En fin liten prommis på ca 45 min. Vi stannade till på Apoteket på vägen. Jag behövde linsvätska. Kollade efter avmaskningsmedel för hund också men jag hittade inget. De har säkert hemma men jag orkade inte fråga. Vet inte vilken sort jag ska köpa heller, det finns ju så många att välja på.  Sist tror jag att jag hade Axilur. Kanske ska ta ett annat medel den här gången?

På Miljöhälsan, där mormor jobbar, passade jag på att sätta mej en stund i massagestolen. Det var såå skönt! Måste försöka att gå dit oftare ;) Det var inga problem att få barnpassning under tiden. Mormor visade stolt upp lilla Bella. Tack för att du såg efter henne!
När det var dags att dra sej hemåt tog vi lift med mormor i hennes bil. Perfekt att få skjuts hem, hihi.
Väl hemma var det bara att ge Bella mat och sen byta om till stallkläder. Mockade och gav kusarna lunch. De stod ute och solade sej i det fina vädret. Mådde gott alla tre. Jepp, ni läste rätt. Jag har nog inte berättat det tidigare men det är en häst till i stallet nu. Lilla Teddy ska vara där i två månader. Han är en söt och nyfiken skäckhingst som ägs av en tjej som heter Anki.

Försökte mej på, med hjälp av mormor, att väga och mäta Bella igår kväll. Med reservation för felaktigheter i utförande och därmed resultat...
Jag fick fram följande värden:
Vikt: 5200 gram (med kläder och blöja på)
Längd: 56 cm

Senare idag ska jag som sedvanligt till stallet. Men innan det måste jag masa mej iväg till Pekås och köpa torsk, purjolök och tomater. Vi ska nämligen äta torsk och potatis. Gott.

På fredag ska jag gratulera min älskade sambo som fyllde 30 år 6 april. Jag vet, det är bedrövligt att jag inte gjort det än. Men det har liksom bara inte blivit av. Tänkte laga lite god mat till honom (om bara Bella tillåter mej) och bjuda honom på något gott att dricka till det. Sen får han present... Vad kan jag inte skriva här för han brukar läsa min blogg ibland. Det blir inget märkvärdigt men jag vill ju visa honom hur mycket han betyder för mej! Kanske jag till och med killar under hans fötter en stund. Det är något som står högt upp på hans lista, haha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador