Inga mer järndroppar!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen men dagarna har bara flugit förbi. Det har varit påsk och jag har haft fint besök från Lysvik och Stockholm. Mina två kusiner Lina och Elin var här i lördags. Med sej hade Elin sin 10 månader gamla Samuel. Det var en cool typ. Matglad och pigg! Det var kul att få träffa kusinerna. Ja Lina har jag säkert inte sett på si så där 7-8år. Elin har jag sprungit på i Torsby när det varit marknad. Bella fick världens finaste klänning av Lina. Gräddvit med rosa blommor på. Å med tyll längst ner. Till det en söt bolero i rosa. Gissa om min lilla Bella kommer att bli som en prinsessa i den till sommaren. Tror att hon går i den då för det var storlek 62, nu har Bella 56.
Bella har fått mer kläder. Av sin farmor och hennes man Timo. Jättegullig body och två byxor i matchande färger. Det tackar vi för. Alltid bra att få kläder

Måste ju berätta om mitt besök på BVC i Torsdags också, ja det är en hel vecka sen... Jag hade slutat med järndropparna (som ni vet orsaker Bella sånt besvär) några dagar innan. Bella blev som en helt ny bebis, började bajsa varje dag och var pigg och glad. Inte alls lika skrikig och orolig på kvällen. Jag var således också nöjd och glad. Pappa Daniel med. Men när jag kom till BVC fick jag ovett för att jag bara slutat med dropparna så där utan att fråga. Ja fråga vem?! På BVC vet de ändå ingenting. Jag frågade varför Bella skulle ha dropparna och fick svaret att det var jag tvungen att fråga dem i Karlstad. Vilka i Karlstad??? Sen undrade jag vad jag kunde göra för att lindra plågorna som dropparna medför. Det fick jag också fråga i Karlstad. Barn i Karlstad tydligen. Och hur får jag tag på nån där?! Ja jag måste säga att de är lata och högst ovilliga att hjälpa till på BVC i Hagfors. Så jag gick hem från BVC besviken och uppgiven med order om att genast börja med Niferex på Bella igen. Suck. Duktig mamma som jag är gjorde jag också det. Gick fem dagar innan Bella bajsade och hon var inte så rolig på kvällen längre. Men jag bestämde mej för att när påsken var slut skulle jag ringa till avd 10 där Bella var inlagd. Neonatalavdelningen på CSK alltså. Det samtalet som jag hade med dem i tisdags resulterade i att Bella slapp sina onda droppar. Bara så där. Vi jublar allihopa här nu!!! Underbart. Men Per (läkaren som jag pratade med och som undersökte Bella under tiden på neo) tyckte att vi skulle kolla blodvärdet när Bella är 4-5 månader gammal. Piece of cake!

Som en liten uppdatering på vikt och längdsidan kan jag nu meddela att Bella är 54 cm lång och väger 4570 gram!

Igår var jag och Bella till Karlstad. Det var dags för tandläkarbesök för min del. Inget vidare kul men ett måste. Ett kalas som gick på lite drygt 2000 spänn. Hualigen. Men nu är mina tänder tipp topp igen. Hade en gammal amalgamfyllning som var trasig och som vi bytte ut. Sen gjorde tandhygienisten en noggrann koll. Inga nya hål här inte! Bella var snäll under tiden som tandhygienisten kollade mej men sen när hålet skulle fixas så blev hon sällskapssjuk och tänkte inte nöja sej med att ligga i babyskyddet. Slutade med att Bella låg på mammas mage under tiden som tandis Cecilia lagade hålet. Haha, vilken syn det måste ha varit. Men det gick finfint och Bella var mer än nöjd över att få vara med i händelsernas centrum.

Vi gjorde en snabb visit till Louise och Melina efter tandläkarbesöket. Alltid lika trevligt. Tack för teet Louise! Med oss hem därifrån fick vi också två babygym. Bella börjar mer och mer bli intresserad av omgivningen och inom en kort framtid tror jag hon kommer att ha stor behållning av ett babygym. Å det är ju så bra när man kan låna och slipper köpa! Nu ska vi ha ett gym hemma och ett hos mormor och morfar.
Innan vi åkte hem gjorde vi oss en tur till IKEA. Där köpte jag lite småsaker som en nattlampa, klädroller m refill, matlåda till Daniel, kartonglådor (at ha urväxta bebiskläder i) och Delicatobollar. Ja det var nog det hela.

Är nog en hel del jag inte skrivit om eftersom det gått en hel vecka mellan bloggandet. Men  jag har redogjort för det viktigaste. Nu laddar vi inför utställning på lördag! Håller på i dagarna att göra Elvis fin om tassar och öron. Han har lite för mycket hår där. Är snart klar... Håll gärna tumme och tass för att det går bra i Forshaga. Det ska totalt vara fyra tollare med, hur fördelningen mellan ålder och kön är vet jag inte så det ska bli spännande. I vilket fall som helst, hur det än går, är Elvis, i mina ögon, världens finaste tollare!

Kommentarer

Radar sa…
Eftersom för tidigt födda inte har växt färdigt så funkar inte deras blodbildning som den ska. Det är jätteviktigt att ta hela flaskan då det inte finns något test att ta för att se hur värdena ligger.
Man kan testa Sempers magdroppar och/eller Minifom. Vår J är nu snart 6 mån och vi kämpar på med Niferexen. Bebisar behöver inte bajsa varje dag. Vi upphörde dock med Niferexen kvällstid och kör bara md den på morgonen som Neo sa till oss.
Dock vet BVC inget idag verkar det som, tyvärr.

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador