Tråkigt väder

Igår var  det strålande sol och riktigt varmt och skönt ute. Idag regnar det och är grått och kallt. Så ingen promenad för vår del, den hoppar vi. Men till stallet har vi varit en sväng. Longerade Freyr och han gick såå bra idag! Min älskade svarta springare. Mio gick finfint för Annica också. Kul.

Annars har jag haft celebert besök här på 5:an. Goa Linda Zander kikade in på sin lunchrast. Jag bjöd på moster Annikas semlor. Gissa om det var uppskattat, hihi?! Trevligt med sällskap. Kom gärna fler gånger Linda!
Har även hunnit med att tvätta sängkläder idag. Det var på tiden. Ser fram emot att få lägga mej ikväll. För finns det något som är bättre än att få lägga sej i sin egen säng med rena fräscha sängkläder?!

Jag har börjat förbereda för flytten 1 juni. Kollat igenom kassar med papper, vad som ska sparas och vad som ska slängas. Ja, jag vet att vi har lite oorganiserat kaos här men det är inte lätt när det inte finns nån plats här i huset. Saker och ting står helt enkelt framme - alltid.
Försökt sortera lite också. Bellas grejer för sej och Elvis grejer för sej. Det går sakta men säkert framåt. Har även hunnit med att lägga de kläder som Bella växt ur i kartonger. Har lååångt kvar innan jag anser mej färdig med urrensningen, men det är väl ändå bra att jag lyckats börja?

Mammasamtalet igår gick bra. Det var ju inte mycket till samtal. Fick fylla i tio frågor tror jag. Klart! Var en ganska trevlig stund dock, mycket trevligare än vad jag hade föreställt mej. BVC-sköterskan (eller vad hon nu är) pratade på som bara den för en gångs skull. Å trevlig var hon också...
Bella fick tid för vaccination, vägning och mätning imorgon. Ska bli spännande och se vilka mått damen har nu... Och hur hon tar det där med sprutan inte minst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador