Idag ska det ske...

Jag har gått och grämt mej några dagar nu för att jag måste ta tag i deklarationen. Men imorse när jag vaknade kände jag att idag är det dagen då det ska ske. Här ska deklareras. Tidigare år har jag deklarerat genom sms, superenkelt. Men i år måste jag lämna in en K4-blankett. Därav min ångest.
Ska ringa min duktiga kontakt på Swedbank för hon lovade att hjälpa mej när jag var där på möte tidigare i vinter. Får se om hon kan hjälpa mej över telefon med att deklarera via internet. För det tänkte jag prova i år. Där är nämligen K4-blanketten ifylld redan. Ja inte allt men... Deklarerar man via internet så ska man ha återbäringen före midsommar. Prisa Gud! Jag kommer få tillbaka ca 2000 riksdaler. Inte illa!? Min sambo kommer att få tillbaka betydligt mer. Men då ska han alltid vara värst också.

Klockan 13:00 idag ska Bella vara på BVC. Dags för första vaccinationen! Tiden bara springer iväg, lill-råttan är redan 15 veckor gammal. Undrar hur hon kommer att ta det där med spruta. Ja en liten tår eller hjärtskärande skrik från prinsessan förväntar jag mej. Jobbigt! Men det blir inte bara spruta idag, naturligtvis ska vi väga och mäta också. Det ser mamma fram emot! Pappa Daniel har gissat att Bella väger 5430 gram idag. Får väl se hur nära han kan gissa.

Daniel ska till Karlstad ikväll för möte ang Rally Sweden. Är efter-möte där de får reda på hur det gått ekonomiskt och arrangörsmässigt skulle jag tro. Han kommer bergis att äta på Mc Donald´s efteråt. Fusk! En cheeseburgare från Mackie är aldrig fel.
Bella och jag blir alltså ensamma hemma ikväll. Ja förutom Elvis Pelvis då. Men han är ju alltid med oss damer, hihi. Just nu ligger han här bredvid mej hopkurad till en liten boll och sover. Finns förresten fler som sover i det här rummet vill jag lova. Från babysittern hörs snarkningar minsann. Bella sover med armarna utsträckta, en rolig syn vill jag lova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador