Kalas och Karlstad x2

Fest för två gubbar hade vi i lördags. Dels för Daniel som fyllt 30 och dels för Jörgen som fyllt 40. Jag var med en stund, mormor och morfar passade Bella i några timmar. Tack för det, var skönt att komma undan ett tag!
Det var en trevlig tillställning utan kruseduller. Vi bjöd på snacks och så korv med bröd. Inget allvarligt alltså. Men det behöver det inte vara heller. Jag var som sagt där ett par timmar, sen åkte jag å hämtade Bella och åkte hem till Elvis. Blev några timmar framför dumburken innan vi gick och la oss.

Nu har jag varit till Karlstad två dagar i rad. Både på fredag med Daniel och på lördag med mormor och morfar! Mycket bilåkande för både Bella och mej de dagarna alltså. Men det gick så bra så. Bella är en mycket snäll bebis!
Daniel och jag åkte ner för att gå på IKEA och kolla på lite möbler. Ska köpa lite nytt sen när vi flyttat. Å det är lika bra att åka och kolla så man vet på ett ungefär vad som finns. Det vi tänkte köpa är: tv-bänk, vitrinskåp, bokhylla, skrivbord och byrå.
När jag åkte ner med mormor och morfar hade vi väl inget som vi direkt skulle köpa. Lite kul att komma ner till stan och strosa lite och träffa broder också förstås. Vi var till Fontana di Trevi och åt. Pasta blev det för allihopa men det var bara jag som tog en vegetarisk variant. Smaklös om du frågar mej. De andras verkade godare för de åt upp varenda smula... Varför ska man alltid välja fel mat?

Jag var inne på min favoritbutik i Karlstad. Peak Performance. Gjorde några köp så nu är jag ekiperad för härliga promenader! Det blev ett par byxor (gråa), en tröja och en tunn jacka i goretex. Tröjan och jackan var i samma coola färg – electric violet.
Carrie Hood
Women's Lite Jacket
Women's Hike Pants


Idag ska Bella och jag på babysim igen. Det ser vi fram emot, hoppas det går lika bra den här gången. Ska åka med Sara och Colin, det var ju jag som hade bil förra gången. Perfekt när man kan samåka och turas om att ha bil. Hur det var på babysimmet får ni veta imorgon!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador