Helgen är över

Det blev ingen grillning med Robert och Carola i fredags. Jag och Daniel åt mat hos mamma och pappa istället. Spaghetti och köttfärssås var det som serverades – mycket gott ska jag tillägga. Tårtbaket gick också bra, det blev två stora lyckade tårtor. Man är ju alltid lite nervös att det ska skita sej, särskilt när man gör tårtorna åt nån annan. Men det var helt odramatiskt, förutom att jag och mamma gjorde av med lite mer ägg än planerat. Det är inte så lätt alla gånger att sära på gulan och vitan!

Kalaset i lördags var trevligt. Det var ungefär 30 personer på plats och alla var släkt till “födelsedagsbarnet”. Grillad kycklingfilé, rostbiff och grillad karré med potatissallad, rostad potatis m grönsaker, bröd, ost och sallad stod på menyn. Ost, kex och frukt till efterrätt å senare på kvällen förståss kaffe och tårta. Mycket gott alltihop!

Innan jag åkte på kalas var jag ju funktionär på en av spårtävling som brukshundklubben arrangerade. Det var intressant. Först på morgonen var jag mottagare på två spår, sen stod jag i kiosken ett tag och strax efter lunch ja då agerade jag sekreterare åt domaren på lydnadsprovet. Intressant och mycket lärorikt. Men sen fick jag bråttom hem, tävlingen drog ut på tiden och jag var ju tvungen att åka hem för kalasets skull.

Igår gjorde jag inte så mycket nyttigt. Ja, jag tvättade två maskiner iaf. Daniel och jag åkte till Daniel Spetzig i Edebäck och tittade på hans nyinköpta rallybil. En Volo 940 Evo. När han ska göra premiär vet jag inte riktigt men först och främst ska den bromsas och det blir vecka 34. Ska bli spännande att se hur det går för Daniel och Jörgen på första tävlingen. Lycka till grabbar!

Kvällen spenderade jag, Daniel och Elvis tillsammans hemma. Först grillade vi och sen tittade vi på film. Vi hade hyrt Wallander – Kuriren. Helt klart sevärd enligt mej.

Nu ska jag gå ut och klippa gräsmattan åt vår granne. Jag klippte vår gräsmatta i torsdags men hann inte med Stigs då. Måste göra det nu så de är i fas. Är så tråkigt om man måste klippa dem med några dagars mellanrum hela tiden. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador