Fullspäckad agenda

Idag har jag en hel del som måste göras. Direkt Apoteket öppnar nu klockan 10:00 ska jag åka dit och köpa avmaskningsmedel till hästarna. Var där igår men då hade de inte medlet hemma, så nu hoppas jag att de fått hem Bimectin nu på morgonen. Sen drar jag till stallet på direkten. Få se vad jag hinner med där. Måste vara tillbaka här hemma till 11:30 senast. Klockan 12 ska jag och Daniel nämligen upp till svärfar och äta kålsoppa. Jag måste hinna tvätta av mej ordentligt innan jag åker dit för Ola är jätte-allergisk mot häst. Efter lunchen ska jag till Skoga på marknad. Tror nog även att Daniel ville följa med, det sa han tidigare idag iaf, men vi får väl se… Efter det måste vi handla lite inför morgondagen. Å sen packa. Åker till Kroatien imöra, ska bli såå gött.

Idag var jag uppe redan klockan 06.00, då kom nämligen Daniel upp till sovrummet å sa att frukosten var serverad! Vilken lyx. Nybryggt kaffe och rostat bröd med ost och marmelad. Gott! Han hade tydligen aldrig gått å lagt sej efter han kom hem från jobbet  utan gått en promenad på 1,5 timme och sen tagit en uppfräschande dusch. Ja det var energiskt! Nästan så jag blir lite smått avundsjuk över engagemanget. Ja, jag hinner nog med att röra mej ordentligt idag jag med. Ser fram emot att gå traska på marknad, hoppas nu bara att vädret är ok, annars så stannar jag hemma. Har ingen lust att spatsera runt på en lerig åker inte.  
Ha det gött gott folk, hörs om en vecka!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador