Tårtbak

I eftermiddag/kväll blir det kalas. Daniels båda bröder fyller år, Johan idag och Eric imorgon. 25 resp 23 år blir de. Jag har lovat att  göra en tårta, tycker det är kul att baka, särskilt tårtor och småkakor. Matbröd tycker jag är mindre kul så det blir nästan aldrig. Kollar runt just nu på nätet över tårtfyllningar, är lite sugen på att prova på nåt nytt. Som det ser ut nu så lutar det åt att jag i nedre lagret lägger hallon blandat med lite grädde, och i det översta lagret chokladmousse med crisp i. Men, jag hinner att ångra mej några gånger innan det är dags, haha. Tårtbotten ska jag iaf göra nu på förmiddan, så den hinner svalna ordentligt innan jag kommer till det kritiska momentet att den ska delas i tre delar. Håll en tumme för att det går bra även denna gång.

Igår fixade vi ström till hästhagen. Så nu jädrar ska det vara slut på gräsätandet långt utanför. När vi väl var klara med strömmen så hade all energi runnit av Annica och mej så vi gjorde inget med hästarna förutom att ge dem lite kraftfoder, borsta av dem och smörja dem lite. Det fick bli en vilodag för kusarna, säkert inget som de sörjer över.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador