Utställning och viltspårkurs

I lördags var jag och Elvis på utställning igen. Var inofficiellt i birMunkfors, inte så jättemånga hundar anmälda. Bara en tollare och det var Elvis! Så naturligtvis blev han BIR, men han fick också ett HP.

hp

När han sedan var med i gruppfinalen så åkte han ut på en gång. Ja det kändes lite surt, men tollare brukar aldrig ta sej så långt i en gruppfinal. Oplacerad var resultatet således i gruppfinalen (tror det var sju hundar med där). Jag är i alla fall nöjd med resultatet och Elvis skötte sej exemplariskt inne i ringen. Så här löd kritiken:

Bra uttryck, mkt bra huvud, rak hals, ngt hög på benen just nu, bra längd i kroppen, tillr. vinklar bak, bra svansföring, stabila steg i rörelse, HP.

På söndag morgon klockan 09:00 var det dags för viltspårträning igen. Nu märktes det tydligt att Elvis visste precis vad som väntade! Ojojoj, vad han letade efter spåret innan vi till slut kom fram till “olycksplatsen”. Då bar det iväg utav bara den. Gick nog lite för fort egentligen men han fick väl rusa på lite. Tyvärr hade han så bråttom så han började vädra i luften (å tyvärr låg vinden på så han fick vittring) och genade på en del ställen. Men fram till älgbenet kom han hur säkert som helst. Stolt som en tupp bar han benet hela vägen tillbaka till bilen. Ja ni skulle se honom, med svansen vajandes rakt upp i luften och vickandes på rumpan, haha!

Den här helgen har det då inte varit lite aktivitet med hund om man säger så. Fullt schema skulle jag nästan kalla det. Freyr har fått stå tillbaka lite till förmån för Elvis den här helgen. Men det kan jag ta igen veckan som kommer, var så säker. Idag var jag också till stallet och pysslade med Freyr. Ryktade honom ordentligt och longerade honom i paddocken. Imorgon ska jag rida tänkte jag. Härligt!

Igår kväll var jag och Daniel till mamma och pappa på middag. Grillat, gott! Smakade helt underbart. Kycklingfilé, majskolvar, baguetter och potatis och grönsaker som hade rostats i ugnen.
Måste ju också berätta att mor och far var till Karlstad i lördags. Å när de kom hem hade de köpt lite grejer till mej, tack snälla mamma! Blommor, blomkrukor, ett ljus och en underbart härlig mysdress! Mamma vet precis vad jag vill ha, hihi.

Imorgon ska Elvis till veterinären. Det är dags för vaccination. Klockan 09:30 har vi fått tid. Jag vet att man inte kan betala med kort där så jag måste se till att ha kontanter med mej. Det är Solstadens Smådjursklinik som kommer till Råda. De har mottagning där varje tisdag och fredag. Annars håller de till i Karlstad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador