Vilken bra kurs!

Ja det måste jag då säga. Freyr gick hur fint som helst. Känns riktigt bra det här nu, äntligen en instruktör som förstår hur Freyr fungerar. Försökte få honom avslappnad båda lektionerna och det blev bättre och bättre. På slutet kunde jag till och med börja att samla honom lite genom att göra små halvhalter. Men oj, gissa om jag var helt slut sen på kvällen?! Märks att jag inte ridit så här intensivt på bra länge, både jag och Freyr gick oss en riktig genomkörare. Nästa kurs med Ulrika (början av oktober) hoppar jag över men jag ska vara med igen första helgen i november. I mitten på september ska jag ju rida för Hinni så jag får nog så jag klarar mej ändå.

Hela lördagen låg jag för ankar, hihi. Ja, kursen tog verkligen musten ur mej. Dessutom fick jag lite ont i höften efter ridningen så jag latade mej rejält hela låånga dagen. På kvällen var jag till Karlstad och hämtade Daniel som kom hem från skogsmässan i Ljusdal. Det var väl det enda nyttiga jag gjorde den dagen. Men ibland får man unna sej att bara slappa å må gott.

Igår, söndag, gjorde jag heller inget roligt så jag vet överhuvudtaget inte varför jag ens tar upp det. Ja, vi hyrde film förstås som vi kollade på senare på kvällen. “In the electric mist” med Tommy Lee Jones. Var väl sevärd, men inte så mycket mer tycker jag. Hade önskat lite mer drag i filmen, den blev lite utdragen enligt mitt tycke.

Idag ska jag försöka få tag på plastband. Ska ha dem som markering när jag lägger spår. Man fäster ett plastband i en klädnypa som man sedan sätter i en kvist eller dylikt när man lägger spåret. När man sedan ska gå med hunden vet man var spåret är. Fiffigt va?! Måste försöka fixa detta idag då jag och Elvis börjar vår viltspårkurs klockan 17:00. Det ska bli så spännande. Hoppas nu bara att den lilla röda tollaren tycker detta med blodspår är kul också.

Nej, nu är det ingen rast och vila längre. Nu måste jag få lite gjort här på farmen. Först ska jag kasta sängkläderna i tvättmaskinen och sen ska jag gå en liten prommis med jycken innan jag åker ut för att jaga plastband.

Tjingeling på er alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador