Ganska effektiv faktiskt

Igår fick jag en hel del gjort. Först på förmiddan, efter en liten prommis med Elvis, och tvättning av sängkläder, åkte jag till Järnbolaget och köpte plastband till viltspårträningen. Efter det åkte jag och Elvis till stallet och tog ut Freyr på en liten ridtur. Elvis blev överlycklig när han insåg att han äntligen skulle få följa med ut på tur. Det var ett bra tag sen han fick det nämligen. Han vrålade av lycka och hoppade runt som en gummiboll. Ja det är tur att man har en sån snäll häst, Freyr stod bara där helt cool och kollade på den ivrige tollarkillen. Dumsnut, tänkte nog Freyr.

När jag sedan kom hem på eftermiddan tog jag tag i gräsklippningen. Varför ska gräset växa så förbaskad fort för? Nåja, nu är det nyklippt iaf, både hemma hos oss och hos grannen Stig. Få se hur många dagar det går innan gräsklipparen måste fram igen.

Viltspårkursen igår kväll var hur kul som helst. Å som det verkar tycker Elvis att det där med blodspår, ja det är inte så dumt. Lade två mycket korta spår igår, bara för att introducera. Först ett som gick helt rakt. Elvis fixade det galant. Sen lade vi ett som var något längre och som hade två vinklar. Elvis sprang rakt på båda ställena men hejdade sej snabbt och vände tillbaka. Sen tog han vinklarna med! Matte är såå stolt. Nästa tillfälle är nu på söndag, ser fram emot det. Å gissa vem som stupade på golvet när han kom hem efter träningen. Jo mycket riktigt Elvis. Annars är det inte mycket som tröttar ut den livlige vovven, men detta, ja det tog på krafterna det. Skönt att få använda huvudet lite grann.

Efter en välbehövlig dusch för matte käkade jag kvällsmat. Daniel hade gjort spaghetti och köttfärssås. Mums! Måste säga att min sambo är en hejare på att laga mat. Trött men glad och nöjd gick jag sedan å la mej för att kolla lite på tv innan jag somnade. Mamma ringde så jag pratade en bra stund med henne i telefon oxå. Men sen, ja då var det natti natti! :)

Idag ska jag vara hundvakt åt Xandor. Han kommer nog vilken sekund som helst skulle jag tro. Therese, hans matte, skulle på nån kurs med Af så jag lovade passa vildbasen några timmar. Han och Elvis har så roligt ihop, det är alltid fullt ös.

Senare, när Xandor har åkt hem, ska jag till stallet en sväng. Får se vad jag hittar på med Freyr idag. Försöka få el till staketet ska Annica och jag iaf försöka fixa. Hennes dam Zombra har en tendens att spränga tråden, gräset är ju såå mycket grönare på andra sidan. Som tur är har varken hon eller Freyr gått ur hagen än, men det känns som om lite ström skulle vara bra. Zombra har ingen respekt för tråden som det är nu, å det är ju mindre bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador