Viltspårkurs på g!

Just hemkommen från stallet. Fick till en ridtur i paddocken idag på Freyr, precis som jag hade planerat. På fredag ska jag på kurs så det gäller att få igång honom innan dess. Passet gick skitbra idag, Freyr kändes lugn och avslappnad. Kunde gå i fin form i tölten och traven. I galoppen funkade det bara i vänster varv, men det hör till vanligheterna. Bara att jobba vidare på det. Annica longerade sin Zombra samtidigt som jag red. Hon gick också jättebra. Urtrevlig häst som Annica har fått tag på, där har hon något för framtiden. Zombra är lyhörd och lär sej saker och ting kalasfort. Ska bli kul sen när vi börjar rida ut tillsammans i skog och mark.

Imorgon blir det en sväng till stora staden för min del. Först ska jag till Hammarö och hälsa på Louise och lilla Melina. Lilla Melina är nu en dryg vecka gammal å det ska bli såå spännande att få se henne. Efter det åker jag ut till Bergvik en sväng och kollar om det finns nåt onödigt att shoppa. Ska nog få mej nåt i magen där också, det borde passa med lunch då. Sen åker jag tillbaka norrut, men gör ett stopp i Forshaga för att fira min polare Marie som fyllde år 4 augusti. Har inte grattat henne än… Efter det, ja då är det färd hem till Hagfors. Tänkte inte vara borta så länge för Elvis blir ju ensam hemma på eftermiddan också.

Oj nu ringer mobilen, måste svara…
Det var Antero Hiltunen som ringde. Jag har anmält mej till honom för att få vara med på en viltspårkurs med Elvis. Å nu äntligen verkar det som om det blir av. Första tillfället är måndag 17 augusti klockan 17:00. Det ska bli kul, ser fram emot kursstart! Elvis med hoppas jag :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador