Mysterium…

… ja det var det när jag igår morse gick för att hämta posten. Där i brevlådan låg en Allers-tidning adresserad till mej?! Jag skickade genast sms till mamma och undrade om det var hon som varit i farten. Det var det inte sa hon… Först trodde jag ändå att hon drev med mej, att det var hon som beställt tidningen. Men sen förstod jag att så  inte var fallet. Gissa om jag funderade på detta under hela dagen?! Men glad för tidningen så läste jag den och löste en del av korsorden (ja, de lättaste förstås). Tycker det är kul med korsord men är dessvärre inget vidare haj på det. Men träning ger färdighet heter det jue. Först på kvällen när vi hade kalas för Johan och Eric fick jag mysteriet löst. Jag råkade nämna tidningen när vi satt å smaskade på tårtan, som förresten blev otroligt god, å Ola berättade då att tidningen, ja den kom från Margit (Daniels farmor). Jättesnällt och gulligt av henne! Ska åka till henne i eftermiddag och tacka så mycket.

Tillbaks så till tårtan. Den blev riktigt, riktigt bra. Absolut inte sista gången jag gör den kombinationen till tårtfyllning. Jag tog ca 200 g hallon och 2 dl grädden till det understa lagret. Mosade hallonen och blandade dem med grädden, sen vips på med det på tårtan. I det översta lagret tog jag Ekströms  chokladmousse med crisp. Tog hela paketet, tror det var avsett för 4 portioner. Sen hade jag förstås grädde på tårtan och neverstop och geléhallon. Tårtan blev absolut inte torr och tråkig, men heller inte “för mycket”. De syrliga hallonen gifte sej bra med den söta chokladmoussen.

Idag ska jag luncha med mina polare och fd arbetskamrater Petra och Linda. Ska bli kul att se dem för det var ett bra tag sen nu. Vi ska käka på Stjärngrytan som ligger intill Linda och Petras jobb i Uddeholm. Idag är det kycklinggryta och pasta som står på menyn. Hoppas det är gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador