Viltspårträning igen

Imorse var jag och Carola iväg med hundarna till skogen och tränade viltspår. Det var första gången vi var iväg själva utan instruktör. En aning pirrigt men med facit i hand så tyckte jag att vi klarade oss bra. Rocky och Elvis fick gå vardera ett spår. Gick finfint med båda hundarna. Tyvärr hade inte jag fått möjlighet att såga itu älgbenet vi hade så det var lite väl stort idag. Men Elvis, han bar iväg med det ändå, haha. Såg lite roligt ut dock! Elvis är mycket snabbare och intensivare i sin spårning. Han har lite bråttom och springer runt lite vid vinklar etc, men har inga problem att hitta bara han får nosa lite. Rocky kör med den lugna noggranna stilen. Här har vi inte bråttom. Oftast tar han sej tid att titta upp och tänka lite, kanske finns det nåt annat kul i skogen?! Lämnar dock aldrig spåret. Han går rakt på sak, inga krusiduller ut i periferin här inte, vinklarna tar han som en dans. Ja, de kör minsann olika stilar de båda hundarna.

Idag har jag gjort hemmagjorda pannbiffar. Himmelskt goda om jag får säga det själv. Har ju annars alltid gjort biffar på älgfärs men den här gången provade jag att göra av nötfärs. Å det blev inte mycket sämre det inte! Varför har jag inte gjort detta förut, vi som har frysen full med nötfärs?! Ja, nu vet jag till nästa gång, för det var absolut inte sista gången jag gjorde pannbiffar inte. Daniel tyckte också de var himla goda. Till biffarna serverade jag potatismos, rårörda lingon och skysås. Husmanskost in i minsta detalj, hihi.

Måste ju bara i förbifarten berätta att vaccineringen av Elvis gick fint i tisdags. Nu ska han ha nästa spruta om ett år. De skickar påminnelsekort från veterinären, perfekt! Då behöver inte jag komma ihåg det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador