Trasig gräsklippare

Det gick inte så bra för mej igår när jag skulle klippa gräset hos vår granne Stig. Jag körde i ett gränsrör så ordentligt att klipparen gick sönder… Är det inte lite typiskt för att vara jag?! Daniel kollade på klipparen när han kom hem och konstaterade att vi är måste byta ut en del grejer. Ja, har man inte utgifter så skaffar man sej.

Gardur smiter ur hagen hela tiden. Det här funkar inte. Han har inte ett dugg respekt för tråden. Tack Ronja för att du fångade in honom på söndag kväll! När Gardur inte smiter så försöker han betäcka Zombra istället. Verkar som om Freyr inte passar henne lika intensivt nu så Gardur får tyvärr komma fram till henne. Å hon är inte sen med att släppa till den damen! Så nu har vi fått ställa Gardur i en annan hage, det skulle ju vara olyckligt om nån av hästarna skadade sej. Nej, tacka vet jag en avdankad gammal valack som inte har några som helst sexdrifter, haha.

Jag måste passa på att så här offentligt gratulera mina vänner i Karlstad, Louise och Stefan som lördagen 1 augusti kl 20:45 fick en dotter. Hon vägde 4760 gram och var 54 cm lång, ingen liten dam inte! Vad tösen ska heta vet jag inte än. Lycka till med underverket!

När Apoteket öppnar senare idag (kl 10:00) ska jag åka dit och hämta ut Otomax till Freyr. Ska smörja in hans irriterade öra med det. Han kliar sej lite och det är bra om jag kan stilla klådan så han slutar upp med att skubba sej som en galning. Ska även köpa lite svampmedel, Lamisil, åt mej. Har gått alldeles för mycket i täta skor i sommar.

Imorgon får jag besök! Anette, min fd arbetskamrat, och hennes två golden-hundar kommer. Det ska bli så kul. Å gissa om hundarna kommer att tycka det?! Hoppas vädret blir bra så vi kan ta en riktigt lång promenad i skogen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador