Gardur har åkt hem

Ja då har Gardur-gubben lämnat Gumhöjden och återvänt till Solmansgården i Torsby. Känns tom t och lite vemodigt faktiskt. Men detta var lika bra. Gick inte att ha alla tre hästarna i samma hage då Gardur försökte betäcka Zombra hela tiden. Dessutom gick ju Gardur ur hagen ett antal gånger. Men jag vet att jag kommer att sakna honom! En himla mysig häst med personlighet som heter duga.

Tidigt imorse, klockan 04:15 skjutsade jag Daniel till Munkfors. Han skulle med sina arbetskamrater på skogsmässa till Ljusdal. Buss ska gå från Karlstad och som tur var slapp jag köra ända dit. Däremot när killarna ska hem på lördag kväll, ja då får jag hämta dem i Karlstad. Ja då blir man ensam idag och imorgon då. Men jag har inga problem med det, ska bli lite skönt faktiskt, bara Elvis och jag! Å dessutom har jag fullt upp idag. Ska å handla nu på förmiddan och sen ska jag vara i stallet klockan 13:00. Jag ska nämligen på kurs med Freyr idag. Har lektion både klockan 15 och 19. Så det blir sent hem och en lång dag ute i friska luften. Elvis måste jag ta med mej, men jag tror det ska gå bra. Annica i stallet ska oxå följa med, trevligt med sällskap. Hon är lite intresserad av att rida för Ulrika Fröding och vill kolla in hur hon är. Perfekt tillfälle!

Lilla Melina var såå söt! Å jättesnäll. Gjorde inte många skrik under den tiden jag var där. Hon låg så snällt i mitt knä så. Jag hade köpt en liten present, en svart- och vitrandig mössa som det stod “Älskling” på. Tyckte den var ursöt så jag kunde bara inte låta bli. På vägen hem stannade jag till hos Marie, precis som planerat. Där blev jag bjuden på god mat, tonfisksallad och baguetter, med dajmglass till efterrätt. Oj, va mätt jag var när jag åkte hem. Hade med en liten present till Marie oxå. Köpte en läcker t-shirt på MQ tidigare på dagen till henne som jag tyckte skulle passa henne perfekt. Å jag tror att hon blev nöjd med mitt val.

Nej nu ska jag gå en trappa ner och fixa frukost till både mej och Elvis. Höres!

Kommentarer

Anonym sa…
Ja, hon var ovanligt tyst. Hon sparade alla skrik till kvällen istället. :-)
Ja hon tänkte sej väl för ordentligt. Ville väl inte skrämma mej i förväg nu när jag har allt detta framför mej, haha!

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador