Härlig heldag med hund

Ja så har Anette, Emma och Lisa åkt hem. Elvis är såå ledsen. Han blev störtförtjust i Emma 1,5 år. Anette kom strax efter klockan tio på förmiddan. Först fikade vi, jag bjöd på nybakade muffins med choklad o jordgubbssmak och Anette hade med kakor från Karlstad. Det var inte vilka kakor som helst heller. Utan mina absoluta favoriter alla kategorier. Walkers Shortbread Highlanders!!! Tusen tack Anette för att du tänkte på mej! Ja det finns inga goda kakor än dessa. Man kan faktiskt köpa dem i Karlstad numera, på Nilson’s Ost på Drottninggatan. Ett paket kostar över 30 kronor men det är värt varenda öre!

walkers_cookies

Kakor värda sin vikt i guld. Mina absoluta favoriter!

Crunchy and robust, Highlander Shortbread rounds are specially prepared with authentic Walkers pure butter Scottish shortbread - thick cut, hand rolled, and edged in demerara sugar. On the hearty side, these are the authentic old-fashioned Highlanders, popular since the days of Queen Victoria, and unique to Walkers. Made with specially ground shortbread wheat flour and fresh creamery butter, they offer the finest ingredients possible, with no artificial colors, flavorings or additives.

Perfect accompaniment to hot or iced tea, coffee, and gourmet ice cream, they also stand alone as a delicious after dinner or between meal treat.

 

Efter fikat tog vi en promenad med hundarna. De tyckte det var toppenkul att få springa lösa i skogen en stund. Å Emma hon kastade sej ner i varenda surhåla hon kunde hitta. Jisses, vad den hunden älskar vatten! När vi kom tillbaks från promenaden fick Anette torka Emma en aning, hihi. Men det bekom henne inte alls, bara hon fick rulla sej i dyngvatten så var hon mer än nöjd. Vi stängde in hundarna i huset och satte kursen mot Pizzeria Milano. Jag tänkte bjuda Anette på lunch. Passade ypperligt eftersom hon bjöd mej sist jag var i Karlstad. Jag tipsade Anette om Milano’s Västkustsallad och hon tackade för förslaget. Vi beställde in två härliga sallader som vi sedan avnjöt ute i solen. Underbart gott! Västkustsalladen som Milano har är något i en klass för sej, de har riktigt krabbkött, inte crabstick som de flesta andra har. Jag brukar alltid ta sallad när jag beställer från Milano. Kan bara inte låta bli, hihi. Anette tyckte också att salladen var god, tur för mej, hehe.

När vi kom hem tillbaka packade vi in hundarna i bilen och åkte till en avlägsen badplats för att bada med hundarna. Ja vi badade inte själva men hundarna gjorde. Och speciellt Emma, det var inte många sekunder som hon var uppe ur vattnet inte. Jag trodde nästan Elvis skulle simma ut med henne men ack inte, så fort han kände att han inte nådde botten så vände han. Så stod han där och pep efter Emma istället. Som om hon skulle bry sej om det?! Ska man imponera på en badtokig golden, ja då får man faktiskt simma så det så!

Väl hemma efter badturen, med ett kort stopp vid stallet så Anette och hundarna fick se hästarna, satte vi oss på framsidan huset. Där tog vi det lite lugnt och njöt av varsin glass. Hemglass Sandwich, inte så dumt må ni tro.

Nu är jag trött och sliten efter en intensiv dag med full fart. Ska kolla lite på tv och sen blir det sängen. Go kväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador