Årets första julbord

Ja då har man varit på julbord då… Vi var med Daniels arbetsgivare Telab Åkeri med Torbjörn Eng i spetsen, till Pilgrimen i Ekshärad. Ett mysigt värdshus i gammaldags stil. De som serverade hade tom folkdräkter på sej! Kan bara gissa mej till hur varmt det skulle vara, puh.  Maten var jättegod. De hemlagade köttbullarna var nästan lika goda som min mosters. Men bara nästan alltså! Problemet när man är på julbord är att man äter sej så himla mätt… Blir paltkoma efteråt. Men jag och Daniel åkte in till Hagfors och gick på skyltsöndagen och kollade lite efter julbordet, det var skönt att få röra lite på sej. Svängde bara in en snabbis hemma och hämtade upp Elvis så han också fick följa med ut på stan.

Väl hemma blev det soffläge. Framåt kvällningen började Daniel tjata om mat. Igen! Jag kände att jag inte var ett dugg hungrig. Men vi köpte en pizza som vi delade på. Ja, jag tog inte mycket pizza, bara en liten slice. Blev ändå alldeles för mätt efteråt så jag mådde lite illa. Men det gick över efter ett tag som tur var.

Sena kvällen ägnade vi åt filmtittade. Hade fått låna Inglourious Basterds av Johan. Filmen verkade bra, dock något äcklig och dryg emellanåt. Jag kan inte uttala mej så mycket för jag somnade under filmen. Som vanligt. Får väl kolla på den nån kväll den här veckan för då är jag ju ensam hemma, Daniel jobbar eftermiddag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador