Öppet Hus på Värmullsåsen

Fullt upp har det varit den här helgen. I lördags var det öppet hus på Värmullsåsen. Läs gärna NWT:s artikel.

Det var en riktigt lyckad tillställning. Gick i ett hela dagen, och det var mycket folk som kom och tittade. Jättekul!
På kvällen var jag trött och orkade inte med så mycket annat än laga mat och kolla på tv. Daniel, han var minst lika trött han med.

Söndagsmorgonen spenderade jag i stallet. Jag och Annica träffades där klockan 09:00. Först mockade jag och sedan tog jag ut Freyr i paddocken och longerade honom. Han har varit lite tjock i båda bakbenen den sista veckan och detta har oroat mej en smula. Men nu när han fick röra lite på sej så gick svullnaden ner. Ska försöka röra på honom lite mer nu så han inte sväller upp igen. Å det är ju perfekt för Ahti har satt upp belysning i paddocken! Perfekt!!!! Jag är såå glad över detta. Nu kan jag rida/longera Freyr även under veckodagarna. Dessutom har Freyr fått nya skor. Nu är han redo för vintern. Snösulor och brodd – check.

Efter stallet var det snabbt hem och sen direkt in i duschen. Dags att göra sej i ordning för eftermiddagens aktiviteter. Nämligen dop! Det var Louise och Stefan som skulle döpa sin dotter Melina. Jättemysigt och fint dop var det med god mat och tårta efteråt. Tack Stefan och Louise för att jag fick möjligheten att närvara på tillställningen!

Igår kväll tog vi reda på kött. En tidig julklapp från mamma. Tusen gånger tack till dej mamsen! Det är ju såå bra å ha kött hemma i frysen. En massa nötfärs och sen andra köttbitar så som fransyska, bogstek, entrecôte, innerlår och filé förstås. Nu är vi rustade ett helt år framöver! Greeeeat som Tony Tiger skulle ha sagt, haha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador