Heldag i Karlstad

Inga hål hos tandis!!! Jätteskönt, trots att jag är 775 kr fattigare. Men det blir i alla fall inga fler utgifter på det kontot på ett tag. Petra och jag hade en trevlig dag i storstaden. Efter våra besök hos tandis respektive kiropraktorn drog vi till Barnens Hus. Där kollade vi på bebisgrejer en stund. Va mycket fint och gulligt det finns egentligen?! Blev såå sugen på att köpa upp hela affären men det slutade med att jag fick med mej en grej ut bara, och den var inte till mej eller Hannelore ens. Doppresent till lilla Melina. Vad jag köpte kan jag inte skriva här då Melinas mamma troligen läser bloggen.
Jag hittade i alla fall något som jag med all säkerhet kommer att köpa, bara jag vet att det passar. Ett spälskydd med Mumintrollen på. Så nu måste jag åka hem till Petra & Jörgen och hämta sängen så jag kan mäta. Håll tummarna för att skyddet passar. För då blir det uppskrivet på handlingslistan, var så säker!

Efter Barnens Hus drog vi skutan mot Hööks hästbutik. Petra skulle ha inpregnering (hjälp, jag vet inte hur det stavas?!) till Serenades regntäcke. Jag köpte inget! Sen drog vi ut till Bergvik för vi började bli riktigt hungriga. Pizza fick det bli. Petra köpte ställets äckligaste pizza med både banan och curry på! Hur kan man göra det????? Som tur var luktade det inte banan för då hade hon fått sätta sej vid ett annat bord, haha. Jag köpte en pizza med skinka, räkor och köttfärssås på. Var dock lite besviken för jag tyckte inte alls att köttfärsen smakade så gott. Bra, då vet jag till nästa gång!

När vi var mätta och belåtna i magen var det dags för att leta kläder till mej. Var in på Lindex, KappAhl och H&M. Men till vår stora förvåning var det bara H&M som hade mamma-kläder. Diskriminering! Skit samma,för jag hittade många bra plagg där som jag köpte. Hyffsat billigt tyckte jag att det var också. Hela kalaset gick på drygt 1300 kr. Köpte ett par jeans, ett par byxor i beige(lite tunnare tyg), två par tights (gråa och svarta), en bh och till sist en tight lång tröja i grått. Urläcker!

Innan fika och hemfärd hann vi med en repa inne på ICA Maxi också. Tyckte inte jag fick med så mycket i vagnen men lika fasen gick det på nästan 400 spänn! man får inget för pengarna idag, grr.

När vi väl kom till Hagfors tillbaka kan jag lova att jag var sliten. Det är inte bara inte att springa i affärer hela dagen. Men kul hade vi! Slappade framför tv:n tills mamma kom strax före tie på kvällen. Hon hade varit på motorklubben hela kvällen och skulle komma in till mej på vägen hem och kolla in vad jag köpt för kläder. Men gissa om hon blev paff när hon stötte på en GRÄVLING på vår tomt. Han blev rädd och sprang som bara den under altanen. Usch och fy, jag vill inte ha en grävling på vår tomt. Den måste bort NU! Jag blev alldeles uppriven pga denna snyltare så jag ringde bums till Daniel och berättade det hela. Han sa att han förstått att det var nåt djur som sprang omkring på tomten för helgen som gick hade han och Anders sett som en liten stig som gick från altanen och utmed huskanten. Ja, nu får vi grubbla över hur vi ska bli av med den där grävlingen. Har ni tips och idéer, hör av er till mej pronto! Det är av största vikt att vi blir av med det där otäcka oinbjudna odjuret.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador