Utdelning i fällan

Men tyvärr inte det bytet som jag önskat. Imorse var det en svart-vit katt som satt där i ett hörn av fällan och tryckte. Stackars misse… Självklart släppte jag ut den så fort det bara gick. Förhoppningsvis har kissen dock lärt sej att hon inte ska gå in i fällan igen.

Idag har jag beställt tårta till pappas kalas på lördag. Det blir Schwarzwaldtårta från Wienerkonditoriet. Hoppas nu bara att den är god. Det är en liten chansning för jag har aldrig ätit den tårtan tidigare, men jag tror den är god. Marängbotten med grädde och choklad, låter inte det gott så säg?! Å det kan ju faktiskt vara kul att prova nåt nytt nån gång.
Till mat på lördagen blir det kallskuret (rostbiff och pastrami) från ICA Indianen i Ekshärad. Potatisgratäng ska vi göra själva. Så får vi väl rocka till det med baguetter med smör och ost förstår jag. En liten grönsallad till är nog heller inte helt fel.

Min moster Annica ringde tidigare idag. Hon har fixat present till pappa. Bra, då slipper jag fundera ut nåt… Vad vi har köpt kan jag inte skriva här ifall han råkar läsa på bloggen. Igår fick han dock några Triss-lotter av mej och Daniel. Han vann faktiskt 125 kr, jag hade köpt för ett värde av 150 kr. Så det var inte alls dålig utdelning.

Daniel och jag ska äta kungligt ikväll. Ja, det är i alla fall vad jag tycker. Det blir älgbiffar, potatis, sås och vinbärsgelé. Mmm… Men det blir först efter att jag har varit till stallet. Har inte sett Freyr på tre dagar nu så jag saknar honom. Lilla gubben… Åker till stallet direkt efter jobbet skulle jag tro. Ska mocka och göra i ordning för natten, sen tar jag in den svarta håriga grabben.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador