Mys- och pysselkväll

Ikväll ska alla vi damer på jobbet träffas hemma hos Pia. Där blir det mys och pyssel hela kvällen lång. Jag, Petra och Linda har idag under förmiddan varit och handlat så vi kommer att gotta oss kungligt ikväll, hihi. Rostbiff, grillad kotlett, potatissallad, bröd m ost, melon och annat gott blir det. Till efterrätt får vi mumsa i oss kladdkaka m grädde och mjuk pepparkaka. Men vi ska inte bara äta utan vi ska göra annat också. Jag har blivit lovad att vi ska göra egen marmelad och sen ska vi tillverka egen tvål och ansikts-scrub. Cool va?  Jepp, det blir nog en trevlig kväll det här!

Jag har också gjort en mycket god gärning idag. Jag har räddat livet på en liten talgoxe. Den var lite vilse inne på vår veranda när jag kom hem på lunchen. Efter att vi har glasat in verandan är det mer än en pippi som irrat runt där inne vill jag lova. Den här lilla pippin som jag räddade idag flög i fönstret när jag skulle gå ut med Elvis. Han föll ihop på bänken stackaren. Trodde nästan att den var död men jag ville inte gå fram och kolla eftersom jag hade Elvis i koppel. Å han hade nog mer än gärna tagit ett grepp om den lilla fågeln. När jag kom tillbaka från den korta lunchpromenaden med vovva så såg jag att pippin hade kvicknat till en aning. Jag släppte snabbt in Elvis och tog med mej en filt ut. Den kastade jag över fågeln. Sedan bar jag ut den på gräsmattan. Efter en liten stund så flög fågeln iväg obehindrat. Så det verkar som det gick bra med den trots allt. Hoppas han/hon lärde sej något så jag slipper hjälpa figuren en gång till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador