Chaufför

Idag fick det bli sovmorgon. Var uppe ganska länge igår då jag var chaufför till Rådom utanför Torsby. Men jag var smart, för när jag dumpat av den festande trion åkte jag till Ingegerd (gift med min morbror Lasse som tyvärr gått bort redan) och bunkrade upp mej i soffan, hehe. Så när gubbarna skulle hem sen så var jag inte långt undan. Hade ju inte varit helt kul att få åka en gång till till Torsby under natten. Det var Daniel,  Anders IP och Lennart som var iväg på MK Rattens 50-årsjubileum. Trevligt och god mat hade det tydligen varit! Mycket folk också men det hade droppat av ganska så fort. Gubbarna ringde faktiskt tidigare än vad jag trodde och ville hem, skönt för mej.

Igår åkte vi också hem med Zombra. Så nu står Freyr ensam i stallet uppe i Gumma. Hoppas han inte blir allför ledsen. Men det känns så där för jag vet ju hur han blev det året som han stod ensam i en hage i Karlstad. Å då var det ändå andra hästar på gården som han stod bredvid inne i stallet på natten. Nej, jag hoppas Annica hittar en ny foderhäst snabbt nu! Ska i alla fall åka till kusen lite senare idag, jag och Annica har gjort upp att vi ska träffas klockan 14:00 i stallet.

Gissa om jag blev förvånad i fredags när de ringde från Posten och sa att jag hade ett paket. Kunde inte på något sätt komma på vad jag hade beställt. Men när postgubben sa att det var från Babytrader så visste jag ju på direkten att det måste vara barnvagnen som kommit redan! Det var snabbt. Jag hade förväntat mej att jag skulle ha den i början på december eller nåt sånt. Nåväl, nu står den ihopmonterad och klar i vardagsrummet. Ska ta med den och babyskyddet till mamma och pappa och ställa i deras källare. De har ju mycket bättre plats och grejerna ska ju inte användas än på flera månader.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador