Full fart i paddocken

Yes! Igår red jag på Freyr i paddocken. Var ett tag sen jag satt på hästryggen. Men det kändes prima! Å Freyr var precis som vanligt, inte ett dugg stressad som han kan vara då man inte ridit på ett tag. Men det är klart, jag har longerat honom flera gånger den här veckan. Vi körde hela registret, skritt, trav, tölt och galopp. Var dock lite jobbigt att trava och galoppera för det skumpade för mycket för Hannelore. Ja, det var inte riktigt bekvämt inte… Tur att jag har en islänning så jag kan tölta. För det var inga som helst problem.

Ikväll måste jag börja städa… Grr, det hör inte direkt till mina favoritsysselsättningar direkt. Men det är ett nödvändigt ont. Jag måste ju få fint innan jag sätter upp stakar och stjärnor! Kul sen när det är julpyntat, det blir så mysigt med allt ljus överallt :) Egentligen har jag en till som behöver julstädas, hehe. Eller julbadas passar väl bättre att skriva. Elvis är inte den renaste tollaren i landet just nu. Han är ju med och springer i stallet nästan varje dag och där är det geggigt värre. Inte för att det bekommer Elvis inte. Han springer runt som bara den. Men han tycker nog det är ganska trevligt att duscha av sej all grus och dynga efteråt. Han går snällt in i duschen och ställer sej. Duktig kille!

Nej, nu ska jag åka hem på lunch. Tänkte ta med Elvis till jobbet i eftermiddag. Det är så lugnt här ändå så lite mer fart och liv är bara positivt, haha. Kram alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador