Nu är jag trött på det här vädret

Varför ska det regna precis varje dag? Jag är såå trött på det här vädret. Hunden ser ut som sju svåra år när han varit ute och sprungit. Han får väl snart våteksem så mycket som han måste duschas ren. Nej tacka vet jag sol och uppehåll. Men enligt yr.no, som förresten är en förträffligt bra vädersajt, så ska det bli uppehåll imorgon. Jippi! Men regn igen på måndag naturligtvis. Resterande del av veckan så tros det bli uppehåll, hoppas att det blir så också.

Jag har just kommit hem från stallet. Jag, Freyr och Elvis gav oss ut på en liten ridtur. Skönt att komma ut i friska luften lite, men jag tyckte inte att det var värst bekvämt att rida inte. Magen skumpar och lever apa, nej det blir nog inte så mycket ridande framöver är jag rädd. Det ska ju inte vara obehagligt när man sitter på hästryggen inte.

Igår kväll började jag städa direkt efter att jag kom hem från jobbet. Hann inte klart utan fortsatte direkt i morse. Jag har fortfarande sovrummet och den minimala hallen kvar men det tar jag nog imorgon. Skönt nu när det känns fräscht i nästan hela huset och stjärnor och stakar är på plats.

Ikväll ska Daniel och jag till mamma och pappa och äta mat. Gott värre, kycklingfilé med krämig currysås i ugn och ris. Sen har jag beställt broccoli också, hoppas det blir det! Skönt att slippa laga mat själv så här på lördagskvällen. Trevlig kväll alla vänner!

Kommentarer

Anonym sa…
Ja du det var ett nytt problem...
Undrar vad den lilla godingen tycker när du rider... Jag säger bara, vänj den inte vid sånt skumpande. Det blir jobbigt om ni måste rida den till sömns sedan. Jag har hört om barn som måste köras till sömns i bilen men det blir bökigare om det ska till en häst... :-)
Jag tror inte "Hannelore" är särskilt förtjust i att rida. Känns inte så iaf. Nej, nu blir det nog bara skritturer framöver. Får väl longera kusen istället.
Haha, annars får jag väl fixa en hage till Freyr här hemma på gräsmattan så han kan hjälpa mej att vyschja krabaten till sömns, haha.

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador