Nu ska Gugge Grävling bort

Har äntligen fått tag på en grävlingsfälla! Det var Johan i Stenbäcken som hade en jag kunde låna. Han kommer även att ta reda på grävlingen när den hamnar i fällan. Underbart! Nu känns det redan mycket bättre. Ska åka till Stenbäcken och hämta fällan imorgon. Det blir perfa för då tar jag Spottkoppen (Caddyn) och åker direkt efter jobbet.

Idag ska jag till stallet och hälsa på min lilla häst. Än går det bra med honom trots att han är ensam i stallet. Annica har varit jättegullig, för hon har varit ute och promenerat med honom. Bra, då får han ju lite sällskap dagtid. Till helgen ska vi till Uppsala och kolla på ett Connemara-sto. Får se om det kan vara något. Hoppas det, det låter bra på beskrivningen i alla fall. Men vi vet ju hur det där är… Beskrivningarna överensstämmer ofta VÄLDIGT dåligt med verkligheten.

Jag funderar på att börja träna så smått. Ja, lite grann bara, ta det väldigt lugnt förståss. Men det är ju alltid bra att hålla sej någotsånär i form, speciellt när man ska ha barn. I anledning till detta var Petra och jag imorse till Miljöhälsan och kollade in deras träningslokaler. Lagom stort och med de grejer som vi är intresserade av. Så jag hoppas att vi kan ta oss i kragen och träna några dagar i veckan. Tänkte ta det på morgonen, innan vi åker till jobbet. Det är ju jätteskönt att börja dagen så! Å då är det ju gjort oxå, annars är det så lätt att man låter andra saker komma emellan.

Nej nu ska jag jobba vidare lite med en hemsida. Sen blir det eftermiddags-kaffe!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador