Sent omsider…

… kom det en räkning från ATG i Karlstad. En saftig liten sak på 1877 kr. Ja är det inte typiskt. Men jag har väntat länge på den där räkningen. Trodde ett tag att den inte skulle komma, att de slarvat bort den i systemet. Men tji fick jag. Igår kom den som ett brev på posten, haha. 29 juli var jag till ATG med Freyr för hältutredning. Det är det som fakturerats nu, ca 4 månader senare. Ja, det är bara att betala och se glad ut. Huvudsaken är väl att Freyr var frisk! Får se det så.

Ikväll ska Daniel och jag försöka oss på att göra kalops. Det är ju såå gott, men tar tid att laga. Fast det är ju värt väntan förstås. Å det är ju inte svårt, den mesta tiden går ju till att koka köttet. Ska börja med matlagningen så fort jag kommer hem, då blir det inte middag så sent trots allt.

Igår var jag till stallet direkt efter jobbet. När jag kom dit var Annica redan där och Freyrs box hade hon redan mockat. Tackar! Longerade den lurviga islänningen som verkade vara på extra bra humör. Han var pigg som en mört och galopperade fint i båda varven till och med. Det brukar han inte göra. Matte blev glad!

Jag och Daniel har så smått börjat fundera på namn till den kommande familjemedlemmen som just nu går under arbetsnamnet Hannelore. Vi har väl båda våra favoriter och har lite svårt att komma fram till nåt som vi båda gillar. Har ni några förslag mottages dessa tacksamt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador