Alla Hjärtans Dag

Ja idag är det alla hjärtans dag och Rally Swedens sista tävlingsdag. Leder gör Mikko Hirvonen, får väl se om han håller ända in i mål.

Igår hade jag besök från Karlstad. Det var Louise med familj som kom till Hagfors. Stefan för att han ville se lite rally, och Louise och Melina för att hälsa på mej och Bella. Det var underbart väder så vi passade på att ta en promenad med telningarna. Elvis fick också följa med förstås. Fast så här i efterhand önskar jag att jag hade lämnat honom hemma. Han var inte alls rolig att ha i koppel igår. Å att springa lös, ja det var absolut inget alternativ. Huh, jag slet som ett djur för att han inte skulle dra i kopplet. Vet inte vad det har blivit med hunden. Antingen är han avundsjuk på Bella, understimulerad eller allmänt trotsig. Nu när Bella blivit några veckor äldre så ska jag försöka träna mer med Elvis. Måste få lite lydighet tillbaka för som det är nu så lyssnar han inte alls. Men det är klart, han är ju tonåring också…

Kollade på andra deltävlingen på Melodifestivalen igår. Besviken. Mer behöver jag nog inte säga. Ja jag måste också tillägga att den låt jag tyckte var mysigast var “Underbart” med Kalle Moraeus med bihang.

I förrgår natt sov Izabella väldigt dåligt. Hur jag än gjorde så kunde jag inte få henne att sluta skrika. Så inför natten till idag bävade jag att det skulle bli samma visa. Men nej, det gick faktiskt bättre. Vilken himla tur, för jag vet inte vad jag skulle gjort om hon var lika jobbig. Nu hoppas vi att hon tänkt över situationen och inte spökar sej inatt istället. Det vill jag inte. Hör du det Izabella?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador