Bråttom värre

Ja efter några dagar med lite mildare väder och en hel del promenader med Izabella och Elvis är det nu åter kallt, grr. Idag visar termometern på –17 grader. Inte direkt perfekta förutsättningar för att ta med en liten känslig bäbis ut på promenad inte. Men jag har bestämt mej för att ta en tur till stallet idag. Måste bara få träffa min goa Freyr. Saknar honom så… Åker upp i eftermiddag så jag har gjort upp med Annica att vi ska träffas, kul. Bara bilen startar så. Det gjorde den inte igår. Jag hade gjort iordning Bella för bilfärd och Elvis väntade förväntansfullt vid dörren. Ja vad händer då?! Jo bilen startar inte naturligtvis. Trots att den stått i flera timmar med motorvärmare på. Trött jag blir! Å gissa om jag blev förbannad! Mitt humör är inte att leka med nuförtiden, stubinen är kort kan man säga. Nu är batteriet laddat så förhoppningsvis startar bilen på ett kick. Vi får väl se…

Imorgon ska jag till Karlstad med Izabella på kontroll och utskrivning! Jepp, ni läste rätt. Nu är det dags för lilla Bella att bli friskriven från hemsjukvården. Vet inte om hon har känt på sej det för i natt så drog hon ut sonden! Gissa om mamma blev paff först och sen lite rädd när hon vaknade klockan fem på morgonen och skulle ge sin guldklimp mat. Där låg slangen över hennes ansikte. Bella såg dock ut att ta det hela med ro. Typiskt henne! Bråttom, bråttom, det tycks vara denna lilla dams motto här i livet. Ja, nu är sonden borta iaf och nu är det bara att amma på. Men jag tror det kommer att funka bra, jag har ändå inte använt sonden på flera dagar. Tror det var i fredags jag matade henne lite genom den, sen dess har den bara hängt där… Å det tyckte väl Izabella var onödigt, så varför inte helt sonika ta bort den?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador