Hembesök av BVC

Idag har Izabella och jag haft besök av BVC. En kvinna vid namn Maria kom hem till oss vid tre-tiden. Med sej hade hon en våg och lite papper med information om diverse saker. Jag fick närmast en chock när Izabella lades på vågen och siffrorna kom upp. 2865 gram! Det kan inte vara möjligt… Visst har tösabiten gått upp i vikt, men så mycket?! Ska dock ha i åtanke att det inte är samma våg som hon blivit vägd på de sista gångerna. Det kan ju skilja något. Plus att nu hade Bella ätit för inte en allt för lång stund sen… Nej, nu låter det som om jag vill bortförklara att tösen gått upp i vikt, men det vill jag ju inte. Ingen är gladare än jag av att hon är så duktig på att växa.

Var till stallet idag. Gav hästarna lunch och mockade båda boxarna. Så skönt att få komma ut å få lite frisk luft. Jag hade med mej både Bella och Elvis. Men lilla Bella fick sitta kvar i bilen, ville inte att hon skulle bli kall. Så jag satte på babyvakten, lade sändaren i Bellas knä och gick in i stallet med mottagaren i fickan. Funkar perfekt!

Idag är det ju fettisdagen, det får man inte glömma. Passade på att köpa två semlor förut när jag var å handlade på ICA. Har redan ätit upp min så nu får jag vackert stå bredvid och dregla sen när Daniel äter upp sin. Hur ska jag klara det?!  I samband med att jag handlade var jag också inne på Apoteket och hämtade ut järndroppar som Izabella ska ha två gånger om dagen med början nästa vecka. Tydligen så ska alla för tidigt födda äta järn. Numer så heter apoteket i Hagfors Apoteket Hjärtat, från det ena till det andra. image

Nikon D5000, det heter den digitala systemkameran som jag beställde idag! Gissa om jag längtar tills den kommer. Det var tips från brorsan som gjorde att jag slog till med köpet. Kampanj på expert.se. Då kunde jag använda en MedMera-kupong också så kameran blev ännu billigare. 7648 kr fick jag till slut ge för kameran och ett hyffsat bra objektiv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador