Snöoväder och kalas

 

DSC_0012

Fullt påklädd och kanske inte lika glad…

 

 DSC_0015

Mamma Suzanne

 

DSC_0016

Pappa Daniel

 

DSC_0020

Myser i min nya babysitter

 

DSC_0026

Hand- och fotavtryck i gips

 

DSC_0007

Bella och storebror Elvis

 

DSC_0009

Elvis – världens goaste o vackraste tollare

 

DSC_0011

Nåja, man kan inte vara glad jämt

 

 

Igår eftermiddag var vi till Margit och firade hennes 87-årsdag. Vi blev bjudna både på smörgåstårta och Budapest-tårta, precis som jag förutspådde. Gott var det men jag åt inte så mycket eftersom vi skulle till Ettan sen å äta tacos. Skönt att slippa att laga mat för en gångs skull, det uppskattas!

Nu kan ni också se bild på tavlan som jag skrev om igår. Den med Bellas hand- och fotavtryck alltså. Jag är riktigt nöjd med resultatet och kan rekommendera andra att göra avgjutningar av era barns händer och fötter. Kul att ha sen i framtiden, både för oss och säkert också för dem. Jag beställde mitt kit från Internet men jag såg att de hade något liknande när jag var till Wanjas leksaker och handlade i fredags. Och för den händige går det säkert att göra eget med trolldeg och gips, utan att köpa dyra kit. Läste på Internet att det var många som gjorde så. Men jag är ju inte så händig så jag fick helt enkelt köpa mitt. Tror det kostade 239 kr eller nåt och det är ju inte särskilt billigt.

Nu har jag inte varit till stallet på två dagar. Vädret tillåter inte att man har en liten bebis med sej direkt. Det blåser, är kallt och snöar. Riktigt busväder med andra ord. Hoppas att det ger med sej snart så jag, Bella och Elvis kan åka å hälsa på Freyr. Vi saknar honom jättemycket, eller rättare sagt jag gör det. Elvis saknar säkert att springa lös vid stallet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador